ظرفیت‌های گردشگری خوراک ایران به مالزی معرفی می‌شود

برنامه آشپزی مشترک ایران و مالزی به منظور شناساندن ظرفیت‌های گردشگری خوراک به گروه مستندساز مالزیایی با حضور سرآشپزهای دو کشور در تهران برگزار شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برنامه آشپزی مشترک ایران و مالزی در حاشیه برگزاری تور آشناسازی که با همکاری معاونت گردشگری این وزارتخانه برای گروه مستندساز مالزیایی در حال برگزاری است، با حضور سرآشپز معروف مالزیایی و سرآشپز هتل اسپیناس پالاس روز یکشنبه -۸ اسفند ماه- برگزار شد.

این تعامل فرهنگی مشترک در حاشیه تور آشناسازی گروه مستند ساز مالزیایی به منظور شناساندن ظرفیت‌های گردشگری خوراک و نشان دادن غنای فرهنگ غذایی ایرانی در حوزه خوراک، به عنوان یکی از اهداف اصلی سفر گروه به ایران انجام گرفته است.

سرآشپز مالزیایی در این مراسم تهیه و طبخ چند نوع غذای ایرانی را در کنار گروه آشپزی هتل یاد شده تجربه کرد. این نوع تجربه مشترک در قالب هنر آشپزی ایران و مالزی در ادامه سفر گروه مستندساز به استان‌های اصفهان و شیراز نیز ادامه خواهد داشت.

تور آشناسازی ویژه گروه پنج نفره مستندساز مالزیایی که از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری تدارک دیده شده از روز پنج شنبه ۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۹ همین ماه ادامه خواهد داشت. گروه مذکور تاکنون از ظرفیت‌های گردشگری ورزشی، تجاری، تاریخی و فرهنگی استان‌های تهران و البرز بازدید کرده و این روند در استان‌های اصفهان و فارس نیز تداوم می‌یابد.

گروه مستندساز مالزیایی که به ایران سفر کرده‌اند قرار است مستندی درباره ظرفیت‌های گردشگری ایران با محوریت گردشگری خوراک و سوغات تولید کنند که در شبکه تلویزیونی آسترو مالزی و چند شبکه دیگر تلویزیونی از جنوب شرق آسیا در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات