بزرگترین آبشار فصلی خاورمیانه در نی‌ریز فارس جان گرفت

بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به بزرگترین آبشار خاورمیانه در شهرستان نی ریز استان فارس داد و آب در رگ حیات این پهنه جاری شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا،باران‌های اخیر جنوب کشور و استان فارس موجب جاری شدن آب در بسیاری از آبشارهای فارس ازجمله آبشار تارم شهرستان نی ریز شده است.
طی ۲ روز گذشته بیش از ۸۱ میلیمتر باران در این شهرستان باریده و جویبارهای این منطقه را زنده کرده است.
جاری شدن جویبارهای این شهرستان و رودها جانی تازه به آبشار تارم نی ریز داده و این آبشار فصلی که بلندترین در خاورمیانه است و ۱۱۵ متر ارتفاع دارد را روان کرده است‌.
آب فرود آمده از تارم با خلق آبشارهای کوچک از میان باغستان‌های بادام،گردو و انجیر عبور و در دشت‌های این منطقه آرام می‌گیرد.
آبشار تارم نی ریز در پنج کیلومتری نی ریز و در دامنه کوه های جنوبی این شهرستان واقع بوده و تلفیقی از زیبایی های طبیعی چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است.
شهرستان نی ریز در ۳۵ کیلومتری شمال شرق استهبان و حدود ۲۰۰ کیلومتری شیراز واقع است و طبیعت زیبای آن در نوع خود دیدنی و جذاب است.
این منطقه که در مسیر جاده نی ریز به ارسنجان قرار گرفته، هر ساله هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، درنا، غاز وحشی و انواع اردک ها را در خود پذیرا است از سال ۱۳۴۷ تاکنون جزو مناطق حفاظت شده قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی متنوعی شامل انواع درختان بنه، بادام کوهی، کهکم، قیچ و گیاهان مرتعی مانند درمنه، جاشیر، بارهنگ، گون، انفوزه و آویشن می باشد.
منطقه حفاظت شده بهرام گور نیز با وسعت ۲۶۰ هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و از ارزش اکولوژیکی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است.

قنات های شادابخت، کتان، خبار و ابازردشت که در اطراف این شهرستان واقع اند علاوه بر آبیاری باغ ها و زمین های کشاورزی از مهمترین تفرجگاه های نی ریز به حساب می آیند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات