استاندار فارس:

تغییر و اصلاح برخی قوانین کار ضروری است

استاندار فارس، تغییر و اصلاح برخی قوانین کار در حوزه اصناف را ضروری دانست و گفت: تحقق این مهم راهکاری مناسب برای کاهش بیکاری از یک سو و ایجاد اشتغال از سوی دیگر خواهد بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه، شنبه در دیدار با رئیس اتاق اصناف ایران در شیراز، با اشاره به اثرگذاری اصناف در اشتغالزایی کشور افزود: مجلس می‌تواند با همکاری اتاق اصناف و دیگر مجموعه های مرتبط در زمینه اصلاح و تغییر برخی قوانین کار گام بردارد.
وی ادامه داد: دستیابی به این نتیجه اثر بخش نیازمند اقداماتی زمان بندی شده و اقناعی است که بی تردید در بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

بحث مقابله با قاچاق از حالت شعاری خارج شود
استاندار فارس، راهکار اصلی مقابله با معضل قاچاق را خروج از واکنش شعاری و انجام اقدامات عملی و برنامه ریزی شده دانست و بیان کرد: تجربه نشان داده اینکه مبادی اصلی ورود قاچاق را رها و به برخورد با اجناس قاچاق اندک در یک مغازه کوچک بسنده کنیم راهکار مناسبی برای مقابله با قاچاق کالا نیست.
ایمانیه گفت: در بحث قاچاق آنچه که به حوزه اصناف ارتباط دارد فقط بخش توزیع کالا است و قطعا اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف بهترین مرجع برای راهکارهایی در این زمینه هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده شود.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات امروز جامعه مساله گران‌ فروشی است که در این زمینه نباید از نقش و تاثیر دلالان به ویژه در حوزه محصولات باغی که تفاوت شدیدی در قیمت‌ها از تولید تا توزیع و مصرف ایجاد می‌کند غافل شد که این مهم را نیز می‌توان با همکاری اتاق اصناف مدیریت کرد.
استاندار فارس، بر لزوم توجه ویژه به آموزش اصناف نیز تاکید کرد و ادامه داد: با آموزش‌های اثرگذار حرفه‌ای و اخلاقی در همه صنوف بسیاری از مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.
ایمانیه اظهار داشت: واقعیتی که در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد این است که بیشتر تسهیلات به سمت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی رفته و به اصناف در این زمینه کمتر توجه شده است که ضرورت دارد در رایزنی با بانک‌ها به بحث پرداخت تسهیلات به اصناف جدی تر پرداخته شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات