تمام عوامل موثر در زنجیره تامین کالا باید به تعدیل قیمت‌ها کمک کنند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ما معتقدیم که تمام عوامل موثر در زنجیره تامین کالا باید به وظایف خودشان به درستی عمل کنند تا کالا با قیمت متعادل و شرایط مناسب به دست مصرف کننده برسد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سعید ممبینی، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمینه تامین کالا به دلیل تحریم‌ها و همچنین شیوع کرونا افزود: در برخی مواقع که مشکلاتی ایجاد شده بعضا انتظار بوده که اصناف نقش آفرینی بیشتری داشته باشند اما در جایی که مشکل مربوط به عملکرد نادرست در واردات برخی محصولات از جمله نهاده‌ها بوده این ایراد وارد نشده است.
وی ادامه داد: به رغم تمام مشکلات و کاستی‌ها اصناف همواره در بخش کمک به تنظیم بازار حضور فعال و جدی داشته و در حد توان نقش خود را ایفا کرده‌اند.
او اظهار داشت: با توجه به ماموریت‌هایی که دولت در زمینه بهبود معیشت مردم برای خود قائل شده، کمک اصناف نیز می‌تواند تعیین کننده باشد.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بنابراین اصناف باید هم در بخش تامین کالا کمک کنند و هم در بحث نظام توزیع کمک کنند که کالاها به ویژه کالاهای اساسی به قیمت‌های متعادل در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.
ممبینی گفت: البته اصناف گلایه‌هایی نیز دارند که از جمله اینکه با وجود آسیب‌هایی که با شیوع کرونا به آنها وارد شده حمایت‌های کافی از آنها نشده است.
وی بیان کرد: در بخش تامین مالی هم بانک ها همکاری خوبی نداشته‌اند و به رغم مصوباتی که در این زمینه وجود داشته، بیشتر مصوبات و حمایت‌هایی که ما پیشنهاد دادیم در حد مهلت دهی بدهی‌ها باقی مانده که امیدواریم با رویکردی که دولت سیزدهم در بحث حمایت از بخش خصوصی دارد شاهد این باشیم که این موارد و سایر نقطه نظرات اصناف را به دوبت منتقل کنیم تا شاهد یک تحول در این زمینه باشیم.

مشکلی بابت تامین کالا در کشور نیست
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در زمینه تامین کالا هم‌اینک هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و مردم نیز شاهد هستند که تمام کالاهای مورد نیازشان در بازار موجود است.
ممبینی افزود: ما نیز در جلسات کارگروه تنظیم بازار همواره اصل را بر وفور کالا گذاشته‌ایم و چرا که وفور کالا باشد قیمت‌ها هم خود به خود و تا حدود زیادی کنترل خواهد شد.
وی ادامه داد: البته برخی کالاها هم ممکن است تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز با افزایش قیمت مواجه شود که همه کوشش ما این است که این محدوده را تا جایی که امکان دارد حفظ کنیم که افزایشی را شاهد نباشیم.
او گفت:در کنار موجود بودن کالا، مصرف کنندگان نیز امروز به این نکته پی برده‌اند که هیچ دلیلی برای ولع داشتن نسبت به یک کالا وجود ندارد و باید کالا را به اندازه نیاز و مصرف تامین کرد.
ممبینی گفت: کوشش ما بر این است که بین بخش توزیع کننده کالا و نهادهای مرتبط با تولید کنندگان ارتباط منطقی برقرار شود تا کالا را بتوانیم در زنجیره مطمئن و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات