کرونا، نتوانست مانع از رکوردشکنی شناگران استان فارس شود

شنای استان فارس که همیشه به عنوان پایگاه دوم ملی کشور محسوب می شد چندصباحی بود به دلیل وجود شیوع کرونا و تعطیلی استخرها از رونق افتاده بود اما اکنون با راه افتادن تیم مدرسه سرزمین شنای فارس، کرونا نتوانست مانع از رکوردزنی شناگران فارسی در سطح ملی شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سرمربی سابق تیم ملی شنای ایران، افزود: با راه اندازی تیم شنای مدرسه سرزمین شنا، نخستین مدرسه درجه یک در جنوب کشور زیر نظرهیات شنای استان و فدراسیون شنا از چندی پیش فعالیت خود را آغازو طی مدت نسبتا کوتاهی،موفق به احیای مجدد شنای فارس که روزگاری مانند ویترینی در کشور می درخشید، شدیم.

عباسعلی کشتکار افزود: پس از راه اندازی این مدرسه ناگزیر بودیم در یکی از پایگاههای ملی شنای کشور جهت حفظ و کسب اعتبار، دوباره حضورپیدا کنیم که خوشبختانه مسابقات تایم ترایل جوانان و بزرگسالان در پایگاه ملی اصفهان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در استخر مروارید برگزار شد که منجر به موفقیت شناگران فارس شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کرونا بیش از ۱۵ ماه است که استخر های شیراز و فارس را به تعطیلی کشانده،با این وجود شناگران مدرسه سرزمین شنا فارس در این رقابت ها عملکرد فوق العاده چشمگیری داشتند.

رکورد شکنی

این پیشکسوت شنای کشور و سرمربی مدسه سرزمین شنا فارس بیان داشت: در این دوره از مسابقات محمد مهدی غلامی از فارس در رشته ۵۰ متر پروانه رده سنی زیر ۱۲ سال، رکورد کشور را به مدت ۲۱ صدم ثانیه بهبود بخشید.

کشتکار افزود: همچنین در رشته چهار در صد متر آزاد تیمی نیز محمد مهدی غلامی، محمد حسین زارعی، پارسا شهشهانی و رایان زارع از استان فارس موفق به ثبت رکورد ملی شدند.

وی تاکید کرد: علاوه بر ثبت این ۲ رکورد ملی، امکان جابجایی و بهبود چندین ماده دیگر نیز در برنامه کادر فنی مدرسه سرزمین شنای فارس قرار دارد که به عنوان اهداف پیش رو در پایان زمستان به آن دست خواهیم یافت.

کشتکار افزود: در تیم قهرمان و پرافتخار سرزمین شنا فارس در این دوره از مسابقات امیرعباس پایگانه، متین جاوید دشتکی، کیاشا قامتی،امیر حسین نظری، بنیامین بانشی ،رایان ساسانی پور،محد ذنوبی، رادمهر رضایی،کیان قامتی،علیرضا عرب،محمد مهدی اصلانی، پارسا شهشهانی ،مازیار حسینی، آرتین نوشاد ،آریان زارع ، رایان زارع ، محمد مهدی غلامی و محمد حسین زارعی حضور داشتند.

همچنین عباسعلی کشتکار، امیرمحمد شجاعی فر، شناگر عضو تیم ملی و رکوردار سابق کشور،محسن کمالزاده، رشید حقیقی و امیررضا علی پور هم کادر فنی تیم فارس در این رقابت ها را بر عهده داشتند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی شانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۰ در مجمع انتخابی رییس هیات استان فارس اعلام کرده بود :طی ۲ سال گذشته پس از شیوع کرونا، شنا و دیگر ورزش های آبی بیشترین ضربه را از این رویداد خوردند.

مهدی حیدری اضافه کرد: همیشه ستاد مبارزه با کرونا اولین جایی را که تعطیل می کند استخرهاست و این در حالی است که در تمام استخرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می شود در حالی که این پروتکل ها در رشته های دیگر و سالن های بدنسازی کمتر دیده می شود اما اولین جایی که بسته می شود استخرهاست.

بر اساس ستاد مبارزه با کرونا ،رشته های ورزشی گروه یک شامل تنیس، تیراندازی، اهداف پروازی ، تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی، گلف، کوهنوردی، دوچرخه سواری و استخر روباز می توانند در زمان کرونا فعالیت داشته باشند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات