هنرنمایی یک شیرازی با توپ فوتبال بر فراز قله دماوند

مصطفی ارندی فوتبالیست روپایی زن شیرازی و رکورددار فوتبال نمایشی با صعود به قله پنج هزارو ۶۱۰ متری قله دماوند (بام ایران) به انجام حرکات نمایشی با توپ فوتبال پرداخت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: ارندی، گفت: این برای نخستین بار است که در جهان یک ورزشکار در ارتفاع پنج هزار و ۶۱۰ متری با توپ حرکات نمایشی انجام می دهد که این برنامه با هماهنگی کمیته ثبت رکورد های ورزشی فدراسیون ورزش همگانی انجام شد.

وی اضافه کرد: این صعود به پاس قدردانی از مدافعان سلامت و سلامتی بیماران کرونایی به اتفاق چهار نفر از فینالیست های برنامه عصر جدید انجام گرفت که بسیار سخت بود.

رکود دارحرکات نمایشی با توپ ادامه داد: این صعود با گذر از سخره های سخت، سرما و وجود برف به مدت ۱۲ ساعت طول کشید اما آن چیزی که مرا وادارکرد که این کار را انجام دهیم هدفی بود که در سر داشتم و می خواستم پیام تشکرخود را از بام ایران به گوش تمام مدافعان سلامت درایران و جهان برسانیم که برای مبارزه با کرونا حتی جانشان را از دست دادند.

وی افزود: وجود مناظر زیبا و بکر طبعیت هرچند هر چه به بالاترصعود می کردیم از نظر تنفس با مشکل مواجه می شدیم اما در مسیربا دیدن چشمه های روان با بوی گوگرد، یخچال های طبیعی ، ابشارها و برف خستگی را از تنمان بیرون کرد.

ارندی بیان داشت: زمانی که به قله رسیدیم در آنجا باد و بوران و سرما اجازه نمی داد که بخواهم به راحتی با توپ رو پایی بزنم اما سرانجام ۲۰ حرکات مختلف نمایشی با توپ انجام دادم که توجه و تشویق دیگر شرکت کنندگان را به دنبال داشت.

ثبت رکورد ۳۰۰ حرکت تکنیکی برای بار سوم در برج میلاد، ثبت بیش از۱۴ رکورد ملی و چاپ درکتاب ملی رکوردها در کارنامه این ورزشکار خلاق شیرازی وجود دارد.

قله دَماوَند در مرکز رشته کوه البرز در شمال ایران قراردارد که بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه به ارتفاع پنج هزارو ۶۱۰ متر است ،این کوه به هنگام صاف و آفتابی بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین، قم و همچنین کرانه‌های جنوبی دریای خزر قابل رؤیت است و در ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.

دمای هوا در ارتفاعات دماوند تا ۶۰ درجه زیر صفر در زمستان می رسد و در تابستان هم به دو درجه زیر صفر پایین می‌آید.

دماوند، یک کوه آتشفشانی مطبّق و نیمه‌فعال است که عمدتاً در دوران چهارم زمین‌ شناسی موسوم به دوران هولوسین تشکیل شده و نخستین فوران آن، حدود یک میلیون ۷۸۰ هزار سال پیش رخ داده‌است. وجود چندین چشمهٔ گوگردی و چشمه‌های آب گرم، از شواهد نیمه‌فعال بودن این آتشفشان است. بیشترین و عمده‌ترین فعالیت آتشفشانی این کوه نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش روی داده که سبب شکل‌گیری آن شده‌است.

جانورانی همچون خرس ،روباه، شغال ، سگ ، گرگ، کل‌ ، قوچ‌، میش، گراز، خرگوش، پرندگانی مانند تیهو.کبک، بلدرچین ؛ سینه سیا، طوطی ، دارکوب، عقاب و خفاش و خزندگانی نظیر مار بزمجه، عقرب در کوه دماوند زندگی می کنند و علاوه بر این گونه های گیاهی زیادی نیز وجود دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات