معاون گردشگری:

بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ در ۵ استان منتخب برگزار می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بزرگداشت روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰ از ۶ تا ۱۱ مهر، در ۵ استان منتخب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، کرمان و فارس به عنوان نمایندگان مسیرهای جدید و سنتی گردشگری کشور برگزار می‌شود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و استقبال ادارات کل استانی جهت برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری ۱۴۰۰، این موضوع در دومین نشست شورای سیاست‌گذاری مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری مطرح و با میزبانی استان‌های منتخب موافقت شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: بنا بر این تصمیم استان اردبیل در ششم مهر، استان‌های کردستان و کرمانشاه به صورت مشترک در منطقه اورامانات/ هورامان در هشتم مهر، استان کرمان در دهم مهر و استان فارس در یازدهم مهر، میزبان مهمترین رویداد صنعت گردشگری کشور هستند.

تیموری در تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های مورد نظر برای روز جهانی گردشگری اظهار کرد: طبق رویکرد سال‌های اخیر، وزارت گردشگری در تلاش بوده است تا با استفاده از رویدادهای مهمی همچون روز جهانی گردشگری در راستای معرفی مناطق کمتر شناخته شده و با جلب توجه مقامات محلی و مردم برای اهمیت دادن به مقوله گردشگری در برنامه‌ریزی‌های استان و یا شهر خاصی اقدام کند.

وی افزود: در همین راستا انتخاب استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در چارچوب سیاست تعریف مسیر جدید گردشگری در شمال غرب کشور است که امسال با ثبت جهانی منطقه اورامانات/ هورامان در فهرست میراث جهانی یونسکو، برگزاری این رویداد ملی به طور حتم در توسعه و رونق گردشگری این منطقه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

معاون گردشگری یادآور شد: از سوی دیگر، استان‌های کرمان و فارس نیز در امتداد مسیر سنتی و تاریخی گردشگری کشور واقع شده‌اند و جا دارد به موازات تعریف مسیرهای جدید گردشگری همچنان در محل توجه بیش از پیش قرار گیرند.

تیموری در ادامه با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ گفت: سازمان جهانی گردشگری شعار گردشگری، ابزاری برای رشد فراگیر را برای سال جاری انتخاب کرده است و بدون تردید انتخاب ۵ استان برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری از سوی معاونت گردشگری در همین چارچوب و به مفهوم توجه به توسعه و رونق متوازن گردشگری در کشور بوده است.

وی تاکید کرد: در هفته گردشگری علاوه بر برنامه‌های ملی در ۵ استان منتخب، برنامه‌ها و مراسم جداگانه‌ای نیز در سطوح استانی در سایر استان‌ها برگزار خواهد شد و در برگزاری مراسم این هفته از مدیران‌کل استانی خواسته شده است تا از ظرفیت همه بخش‌ها اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و جوامع محلی میزبان بهره کامل ببرند

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات