شیراز میزبان نخستین جشنواره ملی عکس گل

مدیر نگارخانه سروناز شیراز گفت: نخستین جشنواره ملی عکس گل ایران به میزبانی این گالری و در بزرگداشت روز جهانی گل و گیاه، برگزار می‌شود.

مطبوعات فارس/ هستی خالدی، با اشاره به اینکه ۲۵خردادماه هر سال باعنوان روز جهانی و ملی گل و گیاه معرفی شده است، افزود: گالری سروناز بر آن شد با گرامی‌داشت این روز، فراخوانی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس ایران در زمینه گل را منتشر کند.

او افزود: هنرمندان می‌توانند آثار عکس خود را در حوزه‌های گل‌های وحشی و بومی ایران، مشاغل مرتبط با صنعت گل، تاثیرات درمانی گل، حیات وحش و گل و دیگر شاخه‌های مرتبط با گل آثار خود را ارسال کنند.

مدیر نگارخانه سروناز با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای همه علاقه‌مندان آزاد است، اضافه کرد: هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ تک عکس رنگی، تک رنگ، ماکروگرافی، هوایی، حیات وحش و ... به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

خالدی درباره دیگر شرایط شرکت در این جشنواره ملی گفت: فایل‌ها باید در اندازه ضلع بزرگ معادل ۲هزار پیکسل باشند و حجم آن‌ها حداکثر ۲مگابایت با فرمت JPG باشد؛ همچنین درصورت برگزیده شدن عکسی برای نمایشگاه، فایل اصلی و سایز بزرگ عکس درخواست خواهد شد.

او با بیان اینکه غیر از گیاهان بومی ایران، محدودیت جغرافیایی برای آثار ارسالی وجود ندارد، گفت: اعمال هرگونه دخل و تصرف که سندیت عکس را مخدوش کند مجاز نیست؛ اما کراپ کردن یا بریدن عکس و اصلاح نور و رنگ اشکالی در پذیرش عکس ایجاد نخواهد کرد؛ افزون بر این ضروری است که عکس‌ها دارای قاب و حاشیه نباشند و هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس، کپشن و کات‌لاین، واترمارک یا هر نشانه‌ دیگر نباید روی عکس‌ها یا ضمیمه آن قرار گیرد.

مدیر نگارخانه سروناز با معرفی داوران این جشنواره گفت: دبیری این جشنواره بر عهده سهراب کاوه است و هیات داوران نیز عبارت‌اند از عرفان سامان‌فر، اسحاق آقایی و محمودرضا معین‌پور.

خالدی آخرین مهلت ارسال آثار را بیستم تیرماه ۱۴۰۰ اعلام و با بیان اینکه مهلت یاد شده تمدید نمی‌شود، اضافه کرد: هنرمندان آثار خود را به نشانی jashnvaremelligolesarvenaz۷۷@gmail.com، دبیرخانه جشنواره عکس گل، ارسال کنند.

برابر اعلام دبیر نخستین جشنواره عکس گل، به نفر اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۳میلیون تومان، نفر دوم جشنواره، تندیس،لوح تقدیر و مبلغ ۲میلیون تومان، نفر سوم جشنواره تندیس، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد، جایزه ویژه دبیر جشنواره گل و گیاه تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۵۰۰هزار تومان تعین شده است؛ همچنین به تمامی آثار پذیرفته‌شده گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات