فعال سیاسی :

نخبگان جامعه شهروندان را نسبت به اهمیت انتخاب آگاه کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی گفت: کاهش مشارکت در انتخابات تبعات مختلف برای کشور در پی خواهد داشت نخبگان و همه وظیفه دارند که در این شرایط مردم را نسبت به تعیین سرنوشتشان و اهمیت انتخاب آگاه کنند. 

مطبوعات فارس/ رامین مهمانپرست روز سه‌شنبه در نشست خبری ائتلاف وحدت ملی استان فارس با بیان اینکه دولتی باید در آینده روی کار آید که بتواند در اوضاع کشور تحول اساسی ایجاد کند،گفت: اگر مشارکت هم بالا باشد باید با برنامه ریزی به سمت ساخت و توسعه اقتصاد کشور پیش رفت.

وی با بیان اینکه دولت باید دارای برنامه درست در سیستم اداره کشور بوده و ساختار اصلی را به ریل بازگرداند،گفت: تیم متخصص،سالم و به دور از فساد باید روی کار آمده و مدیریت کشور را به دست گیرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی تاکید کرد: اگر دولت معمولی روی کار بیاید قطعا گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی شود و باید گفت آخرین فرصت ها نیز از دست خواهد رفت.

وی اظهار داشت: گرایش سیاسی در این مقطع زمانی جواب نخواهد داد و خطرناک است و از این رو اکنون کشور نیازمند رویکرد ملی است و همه افراد دلسوز و متخصص باید دنبال منافع ملی باشند.

مهمانپرست با بیان اینکه اولویت باید منافع ملی باشد و ائتلاف وحدت ملی نیز با این رویکرد شکل گرفته گفت: جدای از اینکه چه کسی کاندیدای ریاست جمهوری است اکثریت افراد شناخته شده کنونی فاقد برنامه جامع هستند و اغلب هیجانی و احساسی با شعارهای شور آور قصد ورود به این عرصه را دارند.

وی گفت : رقابت در کشور ما براساس برنامه نیست و در واقع رقابت بر سر شعارها است که این روند نیز به کشور لطمه می زند و باید تشکلات سیاسی طرح و برنامه های جامع داشته و اعلام کنند و مردم نیز به برنامه ها رای دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائتلاف وحدت ملی می‌گوید که ساختارهای غلط وضع کنونی کشور را به اینجا رسانده است.

او ادامه داد: ۴ میلیون نفر کارمند دولت هستند و عجیب‌تر اینکه ۴ و نیم میلیون نفر نیز بازنشسته‌ دولتی هستند و این روند باعث شده بدنه دولت حجیم و اقتصاد نیز دولتی شود.

وی با تاکید بر تدوین لایحه بودجه و مالیات براساس برنامه ریزی منطقی گفت: باید از اصلاح طلبان و اصولگرایان متخصص و کارآمد و حتی برخی که با نظام هم زوایایی دارند اما دلسوز کشور هستند در دولت بعد استفاده کرد.

وی در ادامه به رابطه ایران و آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از حقوق کشور در دنیا دفاع کنیم باید قدرتمند باشیم ،اصل مذاکره اشکال ندارد و چیزی که مهم است شرایط مذاکره است و اینکه در چه شرایطی وارد مذاکره شد که بتواند بیشترین دستاورد را داشت.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه باید از موضع قدرت وارد مذاکره شد گفت: افزایش قدرت دفاعی بازدارنده از جنگ است و تحریک کننده نیست بلکه ضعف در قدرت نظامی عامل تحریک کننده‌ای برای بروز جنگ است.

وی در پایان اظهار داشت: خنثی کردن تحریم‌ها از لغو آن مهمتر و قابل اعتمادتر است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات

shirane محمد حسین 28/12/1399
بادرود معضلات ومشکلات موجود بر هیچ کس پوشیده نیست گرچه هنوز کاندیدهای عبوری از شورای نگهبان وفرمانداری ها مشخص نیستند ولی کلی گویی نیز باعث راهنمایی جهت انتخاب نخواهد شد ولازم است تا جایی که به قانون لطمعه ای وارد نشود ملاحظات باید کنار گذاشته شود