اسکندرپور مطرح کرد:

یکصد و بیست پروژه شاخص شهرداری شیراز در دست اقدام و اجرا است

الهه بهرامی- شهردار شیراز از توزیع مناسب یکصد و بیست پروژه شاخص شهرداری شیراز با اعتباری بالغ بر یک هزار و سیصد میلیارد تومان، در جهت مدیریت بهینه و شایسته این کلان شهر، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مطبوعات فارس، شهردار شیراز که مدتی است به دلیل مواجهه با ایام بحران کرونا موفق به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه نشده بود، امروز ( 4 بهمن ماه) در آستانه افتتاح پروژه های مختلف شهریِ سطح شیراز در روزهای آتی سال 99 و در نخستین نشست خبری با اهالی رسانه، به دسته بندی این پروژه ها پرداخت و گفت: 2 هزار و 300 پروژه در سطح شهر شیراز و مناطق، تعریف شده که از این تعداد، یکصد و بیست پروژه به عنوان " پروژه های شاخص " قلمداد شده است.


حیدر اسکندرپور افزود: در تلاشیم این صد و بیست پروژه، توزیع مناسبی در سطح کلان شهر شیراز داشته باشد و اولویت این مهم، با رویکرد حضور شهروندان در فضاهای عمومی، در دست اقدام و انجام است.


شهردار شیراز گفت: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر امسال و بخش دیگر در اسفند ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.


وی اضافه کرد: به دلیل گرانی های اخیر در حوزه های مختلف، شهروندان به استفاده و گذراندن وقت در دنیای مجازی متمایل شدند و آگاهیم که این شیوه ی وقت گذرانی به دلایل مختلف مفید نخواهد بود و به همین خاطر در تلاشیم با راه اندازی پارک ها و فضاهای عمومی بیشتر، در 11 منطقه شهرداری شیراز، فرصت حضور در این مکان ها و برقراری اوقات فراغت بیشتر، تفریحات مناسب و انجام ورزش های مفید را برای مردم فراهم کنیم.


شهردار شیراز در ادامه، با بیان این مطلب که روزانه پیشنهادات و انتقادات شهروندان را بررسی میکنم و گاهی با نظراتی مواجه می شوم که انگار هیچ وقت اقدام مثبتی در جهت مدیریت شهری صورت نگرفته است ؛ گفت: شیراز قدمتی دیرینه دارد و مدیریت شهری از گذشته تاکنون، جهت رفاه حال شهروندان راه های زیادی را پیش گرفته است اما باید این واقعیت را پذیرفت که در طی 5 سال گذشته، شهرسازی برای تردد خودرو تعبیه شده و در برخی خیابان های مرکزی این کلان شهر ساخت و سازهایی صورت گرفته که برای طراحی و اجرای پروژه های جدید، قابل تغییر نیست.


وی افزود: برخی مسیرهای عابر پیاده در بعضی از نقاط شهر، به قدر کافی عریض نیست و برای اینکه مسیر پیاده راه و دوچرخه ساخته شود نمی توان ساختمان های میلیاردی خیابان های مرکز شهر را تخریب و مسیر را عقب نشین کرد؛ چرا که هزینه هنگفت دارد و به بافت شهری آسیب جدی وارد می شود.


اسکندرپور با بیان مطلب فوق، در خصوص مسیرهای پیاده راه ها و مسیرهای تردد دوچرخه؛ اضافه کرد: استفاده از این مسیرها نیاز و حق شهروندان است و مسلما این مهم باید توسط شهرداری مهیا شود و در این راستا در سال های اخیر راه اندازی این مسیرها جز الزامات در پارک های سلامت قرار گرفته و حدود سیصد مسیر دوچرخه را در سطح شیراز طراحی و اجرا کردیم.


شهردار شیراز در بخش سوم سخنانش، از اقدامات انجام شده در رابطه با دفع آب های سطحی درون شهری خبر داد و عنوان کرد: از سال های گذشته تاکنون، شهرداران وقت تلاش هایی را در بحث دفع آب های سطحی در کلان شهر شیراز داشتند.


وی در این راستا،گفت: در دو سال گذشته حدود 325 کیلومتر لوله گذاری جدید و 165 کیلومتر نیز در جهت بهسازی این امر با هزینه ای بالغ بر یکصد و پنجاه میلیارد تومان، صورت گرفته است.


اسکندرپور با اشاره به رژیم بارش در سایر شهرهای ایران و میزان بارش در شهرهای کشورهای دیگر؛ افزود: به این دلیل که در شیراز بارش های سیل آسا نداریم  و متوسط بارش بین 4 تا 5 میلی لیتر است، نوع لوله گذاری برای دفع آب های سطحی در این شهر متناسب با همین نسبت بارش طراحی شده و طبیعی است که وقتی شهر پر بارش می شود لوله های جاگذاری شده، پاسخگو نیستند.


شهردار شیراز برای ارائه راهکاری در جهت حل این مشکل شهری، اضافه کرد: باید تمامی لوله های شهر را تغییر و افزایش دهیم و یا اینکه راهکاری را در پیش گیریم تا آب های روان حاصل از بارش وارد حریم شهر نشود و در بستر مناسبی ذخیره گردد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات