استاندار:

دولت در پویش الف-ب- ایران، توجه ویژه به فارس داشته است

استاندار فارس با بیان اینکه پویش هر هفته "الف - ب - ایران" نمادی از خدمتگزاری کارگزاران دولت در مناطق مختلف کشور و استان فارس است اظهار داشت: دولت و به طور مشخص، وزارت نیرو در قالب این پویش توجه ویژه ای به استان فارس در اجرای طرح های آب و برق داشته است. 

مطبوعات فارس/ عنایت الله رحیمی روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از کتاب " دلگرمی ها و همراهی ها " در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران، داشت: از سال گذشته تعداد قابل توجهی از طرح های آب و برق در قالب این پویش در استان فارس فعال شده است که برخی به بهره برداری رسیده و برخی نیز در حال اجرا است و تا پایان امسال به سرانجام می رسد.


استاندار فارس اضافه کرد: پویش هر هفته الف - ب - ایران در استان فارس بسیار تاثیر گذار بوده است ، بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شیراز در قالب این پویش انجام شده که تاثیر شگرفی در زندگی مردم دارد.


به گفته رحیمی، آبرسانی به شهرستان های داراب و زرین دشت و جهرم ، افتتاح برخی از سدها نیز در قالب این پویش به سرانجام رسید، در مجموع تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون در قالب این پویش در استان فارس طرح افتتاح شده است.


استاندار فارس افزود: همچنین بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هم تا پایان امسال طرح عمرانی در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران در استان فارس به بهره برداری خواهد رسید ، شرکت های آب و فاضلاب شیراز و استان فارس طرح هایی در قالب این پویش در دستور دارند که نوید بخش افزایش خدمات به مردم فارس و شیراز است.
رحیمی خاطر نشان کرد: تصفیه خانه شهر صدرا را در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران به زودی افتتاح خواهیم کرد؛‌طرحی که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط زیست محیطی و پایش پساب ها در شهر صدرای شیراز دارد ، همچنین ۱۴ کیلومتر مسیر باقیمانده آبرسانی شیراز در قالب همین پویش به زودی تکمیل می شود و به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته استاندار فارس، تعدادی از روستاها که مشکل آبرسانی دارند، در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران امسال آبرسانی خواهند شد، در استان فارس ۲۱۴ روستا با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر آبرسانی شده اند و اعتبار هزینه شده دراین طرح ها ۱۴۸ میلیارد تومان بوده است، ۳۳ حلقه چاه حفر شده و ۱۲ کیلومتر برق رسانی شده است، خط انتقال برق و شبکه توزیع نیز حدود ۴۳۳ کیلومتر انجام شده است.


وی با بیان اینکه در زمینه تولید برق از انرژی های نو در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران در استان فارس کارهای خوبی انجام شده است، گفت: استان فارس در این زمینه پیشتاز کشور است و با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی این طرح ها به سرانجام رسیده است.


رحیمی در ادامه گفت: استان فارس تابستانی پر مصرف در زمینه برق پشت سر گذاشت اما با مدیریت مصرف بهینه از نقطه اوج مصرف عبور کردیم ، متوسط مصرف انرژی در کشور ما بالا است بنا بر این امکان مدیریت مصرف وجود دارد ، استان فارس در این زمینه هم شاخص ساز بوده است ، فارس رتبه اول مدیریت مصرف برق را داشته است ، تابستان گذشته این اتفاق به خوبی افتاد در سال ۱۴۰۰ هم همین رویه ادامه دارد.


استاندار فارس افزود: تابستان گذشته به اندازه احداث یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در استان فارس مدیریت مصرف برق انجام شده است ، این کار تاثیر منفی در رفاه مردم نداشت و فقط با مدیریت بار این کار انجام شده است، مصرف برق در کل رو به افزایش است و صنعتی شدن استان فارس هم از جمله عوامل این افزایش مصرف است.

قدردانی وزیر نیرو از فارس
در مراسم رونمایی از کتاب "دلگرمی ها و همراهی ها" در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور از راه دور وزیر نیرو، از استاندار فارس و مجموعه مدیران تاثیر گذار در اجرای طرح های پویش هر هفته الف - ب - ایران تقدیر شد.

کتاب " دلگرمی‌ها و همراهی‌ها " در برگیرنده دیدگاهها ، دلنوشته ها ، خاطرات و نقدها و پیشنهادات مدیران ، نمایندگان مجلس ، بهره برداران از آب و برق و همه افرادی است که در پویش هر هفته الف - ب - ایران تاثیر گذار بوده‌اند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات