استاندار:

فارس به جمع صادرکنندگان آلومینیوم پیوست

استاندار فارس با اشاره به قرار گرفتن نام فارس در لیست صادرکنندگان آلومینیوم، بر لزوم تلاش برای امیدبخشی به جامعه با هدف کاستن از مشکلات تاکید کرد. 

مطبوعات فارس/ عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ١٤ مرداد در جلسه کارگروه توسعه اقتصاد غیرنفتی استان فارس با بیان اینکه جامعه‌ای که دچار یاس و ناامیدی شوند قطعا مشکلاتشان فزونی خواهد یافت، گفت: خوشبختانه در فارس علی رغم همه درگیری‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد توفیقاتی خوبی به دست آمده که از جمله آنها صادرات آلومینیوم استان برای نخستین بار است.

استاندار فارس همچنین بیان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی مشکلات تحمیلی مختلفی برای کشور ایجاد شده و باید بپذیریم این هزینه‌ها بر دوش ملت است.

او با بیان اینکه باید بپذیریم که ما نیز در شمار مردم قرار داریم و تلاش دولتمردان بر کاهش این هزینه‌هاست، افزود: درخواست از بخش خصوصی این است که مشکلات را در کنار موفقیت‌ها در گفتار و عمل با هم ببینند.

استاندار فارس ادامه داد: می‌دانیم که مشکلات مختلفی در استان و کشور وجود دارد که بر گرده این بخش هم فشار می‌آورد اما موفقیت‌هایی بوده که بخشی از ناکامی‌ها را پوشش داده لذا نباید تنها ناکارامدی‌ها را دید و در جامعه یاس ایجاد کرد.

رحیمی در ادامه و با بیان اینکه باید در کنار مشکلات، موفقیت‌ها را هم دید، تلاش برای نهایی شدن ساخت آزادراه شیراز اصفهان بعد از ۱۰ سال انتظار، افزایش ضریب سطح نفوذ بهداشت در فارس و ... را جزو موفقیت‌هایی برشمرد که باید به آنها پرداخته شود.

استاندار فارس به موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات هم اشاره و در این رابطه خاطرنشان کرد: امروز کرونا نه تنها در صادرات که در کل اقتصاد سکته ایجاد کرده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان از افزایش نرخ ارز باید به خوبی استفاده کنند، عنوان کرد: صادرکنندگان در زمان افزایش ارز به افزایش صادرات تشویق می‌شوند.

استاندار فارس با بیان اینکه مشکلات محتلفی در حوزه اقتصاد پیش روی صادرکنندگان قرار دارد که در این زمان تشدید شده است، گفت: البته ناکارامدی ساختار و برخی قوانین را نیز باید اصلاح کرد و جایی که در ید اختیار دولت نیست نیز باید مشکلات را احصاء و به مراجع ذی ربط انتقال داد.

برچسب ها :
 
از   9   رای
3.01

عکس های خبر

نظرات