آغاز عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در فارس

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات اجرایی سد تغذیه مصنوعی پاپون در استان خبر داد و گفت: این سد خاکی در شهرستان کوه چنار با ظرفیت آبگیری ۶۰۰ هزار متر مکعب تغذیه حدود ۲ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های آب زیر زمینی در حال احداث است. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، او افزود: ۴۳.۵ میلیارد ریال از مبلغ مذکور با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مابقی با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.

به گفته مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس، در فاز اول، بخشی از عملیات اجرایی سد مذکور در حدود ۷ درصد، با اعتبارات استانی در سال مالی ۸۹ توسط پیمانکار اجرا شد که در ادامه متأسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی و محدودیت‌های توزیع اعتبارات، طرح به طور کامل متوقف شد.

اسلامی ادامه داد: ساخت سد خاکی تغذیه مصنوعی پاپون شهرستان کوه چنار با هدف کنترل و مهار سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و افزایش آبدهی منابع آب کشاورزی محدوده پایین دست از سال ۸۷ با انجام مطالعات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: احداث این سد بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان و باغداران در عرصه‌ای به وسعت چهار هزار هکتار، پایداری و حفظ اشتغال چهار هزار نفر از جمعیت منطقه در قالب ۹۳۳ خانوار را به دنبال دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار کرد: این سد با ارتفاع حدود ۱۱.۵ متر از پی و طول تاج ۵۴۰ متر و دبی پیک طراحی ۱۸۰ متر مکعب در ثانیه، نقش بسزایی در تغذیه آبخوان‌ها و سفره آب زیر زمینی منطقه خواهد داشت و امید است با اجرای این پروژه که از مطالبات دیرینه کشاورزان و بهره برداران منطقه است، شاهد تحولات خوبی در عرصه کشاورزی باشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات