۱۵هزار جلد کتاب رایگان بین شهروندان شیرازی توزیع شد

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: ۱۵ هزار جلد کتاب در قالب اجرای ۱۰ مرحله طرح پیوند با کتاب بین شهروندان این شهر توزیع شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سیدعبدالرضا دستغیب روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه جمعیت شیراز با کتابخانه‌های موجود همخوانی ندارد به برگزاری دهمین طرح پیوند با کتاب اشاره کرد و افزود: به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، ۱۵ هزار جلد کتاب تاکنون در ۱۰ مرحله بین شهروندان این شهر توزیع شده است .

وی ادامه داد: اگر هر کتاب به طور میانگین بین ۵ نفر در گردش بوده باشد حدود ۷۵ هزار بار کتابخوانی صورت گرفته است.

وی نتیجه این نوع اقدامات فرهنگی را در جهت بالابردن سرانه مطالعه موثر دانست و بر لزوم افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور تاکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که پیوند مستمر با کتاب وجود دارد؛ سطح فرهنگی عمومی بالا می‌رود و انس با یار مهربان تاثیر مثبتی بر مسائل مختلف فرهنگی دارد.

وی یادآور شد: امروز ۲۷ آبان نیز هزار جلد کتاب در مجاورت سرای یار مهربان واقع در پایانه اتوبوسرانی نمازی در معرض دید شهروندان و علاقمندان قرار گرفت تا با علایق و سلایق مختلف کتاب مورد نظر خود را انتخاب و مطالعه کنند و از شهروندان نیز خواسته شد که پس از مطالعه کتاب را در محل عمومی و یا بین خانواده یا خویشاوندان قرار دهند تا دیگران از آن استفاده کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با اشاره به اراده جدی مجمع خیرین برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، ادامه داد: همیاران مهربان که با مجمع خیرین به عنوان کتابدار در سراهای یار مهربان همکاری می کنند؛ در پایانه‌های نمازی و شاهچراغ(ع) به شهروندان کتاب امانت می‌دهند.

دستغیب به آرزوی دیرینه مردم شیراز که ساخت و تکمیل کتابخانه مرکزی است اشاره کرد و گفت: در سفر هیات دولت و رئیس جمهور به استان فارس وعده ساخت آن توسط مسئولان داده شد؛ امیدواریم با پیگیری جدی متولیان امر، هر سه ماه، میزان پیشرفت این کتابخانه به مردم گزارش شود.

برچسب ها :
 
از   2   رای
4

عکس های خبر

نظرات