آبگرفتگی معابر، شیراز و استان فارس را فرا می گیرد، هشدار نارنجی هواشناسی

اداره کل هواشناسی فارس با انتشاراطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به بارش باران، برف در مناطق سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با وزش باد در همه مناطق فارس به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان در روز های ۲۹ و ۳۰ آبانماه هشدار داد. 

مدیر کل هواشناسی فارس، بیان کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی برای دوشنبه هفته جاری در همه مناطق استان به ویِژه شیراز و نیمه غربی استان فعال است.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین این سامانه جدید برای سه شنبه ۳۰ آبان در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان به ویژه شهرستان های لارستان ،‌ اوز،‌گراش،‌لامرد، ‌زرین دشت و داراب پیش بینی شده است.

حقیقت تاکید کرد: آبرگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها،‌ جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

 

وی گفت :‌آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی،‌ عدم اتراق و عبور در بستر رودخانه ها و مسیل ها، خود داری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، احتیاط در تردد جاده ای، لایروبی کانال ها و آب راه ها و پاک سازی دهانه پل ها نیز توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس ۲۳ آبان ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به توصیف فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در مناطق سرد سیر و احتمال جاری شدن روان آب در استان فارس به ویِژه مناطق شمال غربی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، هشدار داده بود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات