مهندس سید صالحی در نشست هم اندیشی فعالان عرصه ارتباطات:

توسعه ارتباطات نسل پنجم ، پیش نیاز شهر هوشمند

مهندس سید صالحی در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات شرکت مخابرات ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناوری دبی و دستاوردهای سفر تعدادی از مدیران مخابرات در بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به سطح تکنولوژی ارایه شده وتوافقات و سیاستگذاری های کشورهای منطقه، اگر اقدامات موثری در برنامه ریزی و سیاست گزاری برای پنج سال آینده نداشته باشیم و به اجرای این فناوری های ارایه شده دست پیدا نکنیم در منطقه از قافله تکنولوژی های نوین و دانش بنیان عقب خواهیم ماند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سید صالحی معاون فناوری اطلاعات شرکت در این نشست ضمن بیان این مطلب درباره اجلاس فراپهن‌باند دبی گفت: نهمین دوره اجلاس به همت شرکت هواوی برگزار شد که آخرین دستاوردها و نمونه های پیاده سازی شده را در اختیار شرکت کنندگان از نقاط مختلف جهان قرار دارد. شعار اصلی این اجلاس بهره وری دیجیتال بود و طی آن رشدها وتوسعه ها در بخش های مختلف شبکه و برنامه ریزی ها و اقدامات استراتژیک ارتباطات ثابت تا سال ۲۰۳۰ بررسی شد.

مهندس سید صالحی با اشاره به اینکه اکنون دنیا در توسعه نسل پنجم ارتباطات ثابت قرار دارد، شرکت هووای ویژگیها و اقدامات انجام شده برای فناوری نسل ۵/۵ ارتباطات ثابت را تشریح کرد.

وی افزود: در نسل پنجم ارتباطات ثابت، سرعت مورد نظر بین یک تا پنج گیگابیت بر ثانیه است که اپراتورها از سال ۲۰۱۷ اپراتورها به سمت پیاده سازی و فراگیر کردن آن حرکت کرده اند. توسعه فناوری های شبکه در لایه های مختلف در نسل پنجم، تحولات شگرفی را در ارتباطات ثابت پدید آورده است.

معاون فناوری اطلاعات مسئله خودکارسازی و اتوماسیون شبکه را یکی از مفهوم های مورد تمرکز در نسل پنجم عنوان کرد و افزود: نسل ۶ ارتباطات ثابت، بر اساس مفاهیم آینده پژوهی به مرور شکل خواهد گرفت و صحبت از دسترسی فراگیر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در این نسل است.

وی با اشاره به اینکه در نسل پنج و نیم در لایه دسترسی مدل اجرا به FTTR و FTTM توسعه خواهد یافت که در نتیجه ظرفیت یک تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه قابل ارایه خواهد شد اظهارداشت : پیاده سازی نسل پنجم و نیم ارتباطات ثابت را هدف آینده اپراتورهای پیشرو در ارتباطات ثابت بیان کرد و افزود: پیاده سازی نسل پنجم و پنج و نیم در شرق آسیا به وضعیت پایدار و قابل قبولی رسیده است.

مهندس سید صالحی، تحقق شهر هوشمند را با استفاده از ارتباطات نسل ۵ و هوش مصنوعی قابل دسترسی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و سیاستگزاری صحیح و به موقع و توسعه همه جانبه ارتباطات ثابت به عنوان زیرساخت دسترسی پایدار و تاب آور ارتباطات، بتوانیم به سمت پیاده سازی نسل پنجم ارتباطات ثابت در کشور حرکت کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات