نوشته‌های فارسی زبانان مقیم ۲۲ کشور به رویداد ادبی داستان کوتاه نارنج رسید

دبیر نهمین ۲سالانه‌ی داستان کوتاه نارنج گفت: یکهزار و ۲۱۸ نویسنده از سراسر کشور و فارسی زبانان ۲۱ کشور نوشته‌های خود را برای رقابت به دبیرخانه این رویداد ادبی فاخر در جهرم ارسال کردند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمد بادپر، افزود: یکهزار و ۸۱۵ داستان کوتاه در نهمین دوره‌ این ۲سالانه شرکت کردند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و ما را شگفت‌زده کرد.

وی ادامه داد: ۶۰۹ نویسنده با ۲ داستان و ۵۹۷ نویسنده با یک داستان در این دوره حضور یافتند که در این میان شهرهای تهران، شیراز، مشهد، جهرم و اصفهان بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند.

بادپر اضافه کرد: استقبال از این دوره هم در بین نویسندگان ساکن در ایران و خارج از کشور افزایشی بوده و نویسندگانی فارسی‌زبان مقیم ۲۱ کشور آلمان، آمریکا، کانادا، افغانستان، سوئد، ترکیه، هند، ایتالیا، چین، ارمنستان، تاجیکستان، فرانسه، امارات متحده‌عربی، بلژیک، استرالیا، کویت، ولز، هلند، کرواسی، ایرلند و عمان نیز برای نارنج داستان ارسال کردند.

دبیر نهمین ۲سالانه داستان کوتاه نارنج اظهار کرد: در این رویداد ادبی خود داستان ملاک اصلی داوری است و دوری از حواشی بی‌ثمر، مستقل بودن، توجه به همه‌ جریان‌های فعال در داستان‌نویسی و پرهیز از هرگونه اعمال‌نظر شخصی بوسیله‌ برگزارگنندگان نارنج در امر داوری مسائل بسیار مهمی هستند که همواره مورد توجه‌برگزارکنندگان بوده است.

بادپر اعلام کرد: نتایج مرحله‌ اول داوری جشنواره نارنج اوایل آبان‌ماه اعلام می‌شود و برگزیدگان نهایی نیز اواخر آذرماه ۱۴۰۲ معرفی می‌شوند.

وی گفت: داوری اولیه داستان‌ها بوسیه ۱۰ نویسنده‌ جوان از سراسر کشور انجام می‌شود و در مرحله داوری نهایی نویسندگان سرشناس کشور آثار راه یافته به این مرحله را داوری می‌کنند.

بادپر با بیان اینکه سرپا نگه‌داشتن این دوسالانه با مرارت‌ها و سختی بسیاری همراه است، از مسئولان فرهنگی فارس خواست تا این ۲ سالانه را دریابند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات