اهدای ۳۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: خیران در قالب جشنواره مردمی نذر کتاب که از ۱۹ مرداد ماه آغاز شده، تا کنون ۳۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا کرده‌اند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، محمدحسین فیروزی روز چهارشنبه استقبال از طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های فارس را در سه هفته گذشته گسترده توصیف کرد وافزود: در این مدت یکهزار و ۲۸۶ خیر در این طرح فرهنگی مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ارزش ۳۵ هزار جلد کتاب اهدایی از سوی مردم تا حدود ۱۷ میلیارد ریال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: هدف از اهدای کتاب‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی از سوی مردم علاوه بر تامین و تقویت منابع کتابخانه‌ها، شکل‌گیری و استمرار ارتباط آنها با این کتابخانه‌ها است که تقویت شاخص عضویت و امانت کتاب را در استان فارس به دنبال دارد.

فیروزی گفت: همه کتاب‌های اهدایی در جشنواره مردمی نذر کتاب از سوی کتابخانه‌های عمومی فارس آماده سازی می‌شود و برای استفاده عموم مردم در قفسه کتابخانه‌ها جای می‌گیرد.


وی با بیان اینکه آدرس کتابخانه‌های عمومی فارس برای اهدای کتاب، در سامانه SAMANPL.IR در بخش فهرست پرتال کتابخانه‌ها قابل مشاهده است، از مردم استان دعوت کرد تا با اهدای یک کتاب به این رویداد بزرگ مردمی بپیوندند و به گردش کتاب در جامعه کمک کنند.

نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب در استان فارس با شعار «به کتاب‌هایت بال بده» با هدف تأمین منابع کتابخانه های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی برگزار شده و تا تا ۲۴ آبان ماه ادامه دارد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات