مخابرات برای ارایه خدمات نیاز به منابع دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شرکت مخابرات ایران یک بخش خصوصی است و باید درآمد و هزینه‌اش همخوانی داشته باشد تا به مردم خدمات ارائه کند، تاکید می‌کند: منابع این شرکت عمدتا از طریق تلفن ثابت و اینترنت ثابت بوده و صرف توسعه شبکه می‌شود و با توجه به اینکه شبکه داخل شهری و استانی در اختیار این شرکت است برای توسعه و نوسازی آن نیاز به منابع دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عیسی زارع پور، وزارت ارتباطات ضمن بیان این مطلب افزود : به عنوان قوه ناظر بر عملکرد شرکت مخابرات و نهاد صادر کننده پروانه شرکت مخابرات، در خصوص افزایش تعرفه‌های خطوط تلفن ثابت بر اساس مستندات ارائه شده توسط این شرکت آن را مناسب دانست .

بر اساس این خبر ، با توجه به اینکه چندین سال تعرفه‌های این شرکت تغییر نکرده بود، افزایش تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شد به شرط ارائه خدمات تشویقی؛ شرکت مخابرات نیز پذیرفت .

این خبر در باره اینکه چرا تعرفه‌های تلفن ثابت افزایش یافته می افزاید : تا قبل از توسعه و فراگیری تلفن همراه، استفاده از خطوط ثابت مهمترین ابزار ارتباط بین افراد بود، اما ظهور تلفن‌های همراه موجب شده تا کمتر از تلفن ثابت شود؛ از سوی دیگر دسترسی آسان به اطلاعات، عدم نیاز به حفظ شماره‌های تماس، چند منظوره بودن تلفن همراه و قابلیت حمل و جابجایی آن موجب شده تا خطوط ثابت تلفن از اقبال کمتری برخوردار باشند. عوامل ذکر شده موجب شد تا دخل و خرج شرکت مخابرات که بخش خصوصی است دیگر با هم نخواند، این شرکت اعلام کرد برای سرویس دهی بهتر ناچاربه تعدیل تعرفه است .

شرکت مخابرات مهمترین دلایل برای این افزایش تعرفه را هزینه‌ی وصل بودن مداوم هر خط تلفن ثابت، هزینه‌ی حفظ و نگهداری خطوط سالم تلفن ثابت، هزینه‌ی تعمیر و تعویض خطوط خراب تلفن ثابت، هزینه‌ی توسعه زیرساخت برای بهبود عملکرد و هزینه‌ی توسعه زیرساخت برای بهبود عملکرد را دانسته و طی نامه‌ای در سال ۱۴۰۰ از سازمان تنظیم مقررات درخواست مجوز افزایش قیمت تعرفه را داشت، پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایتا تابستان سال ۱۴۰۱ ستاد تنظیم بازار نرخ جدید تلفن‌های ثابت را اعلام کرد؛ دلایلی که به نوعی افزایش این قیمت را توجیه می‌کند.

بنا بر موافقت صورت گرفته مقرر شد، کاربران تهرانی حداقل ماهی ۲۰ هزار تومان باید برای قبض ثابت پرداخت کنند، اما می‌توانند تا سقف ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه داشته باشند، در مراکز استان‌ها هزینه ماهانه ۱۵ هزار تومان بوده و سقف مکالمه نیز ۳۳۳۳ دقیقه است، این رقم در شهرستان‌‌ها ۱۰ هزارتومان بوده و میزان مکالمه نیز ۲۶۶۶ دقیقه است. 

برچسب ها :
 
از   1   رای
2

عکس های خبر

نظرات