تاریخ دادگاه ترامپ تعیین شد

یک قاضی فدرال آمریکا دستور داد تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در رابطه با نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه، در ماه مه ۲۰۲۴ آغاز شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۴ که توسط «آیلین کانن» قاضی آمریکایی مشخص شده هیچ ارتباطی با درخواست پیشنهادی تیم ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه به بعد از انتخابات ۲۰۲۴ ندارد.

طبق دستور هفت صفحه‌ای که توسط این قاضی منتشر شده، گویا این دادگاه در آینده دو هفته طول خواهد کشید و از آنجایی که سال ۲۰۲۴ زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده است، انتظار می‌رود که این دو هفته در اوج رقابت‌های انتخاباتی برگزار شود.


آیلین کانن با اشاره به تصویب این تاریخ برای برگزاری دادگاه اظهار کرد: کشف و تحقیق این پرونده بسیار مفصل است و به زمان زیادی برای بررسی و تفحص و برگزاری یک محاکمه عادلانه نیاز دارد. همچنین ماهیت اسناد طبقه‌بندی شده چالش‌های بیشتری را برای این روند قانونی ایجاد می‌کند. بیش از ۱۵۴۵ صفحه از اسناد طبقه‌بندی شده و فیلم‌های دوربین‌های امنیتی برای چندین ماه باید بررسی شوند.

قاضی کانن تاکید کرد، جلسه دادگاه دونالد ترامپ در ۲۰ مه ۲۰۲۴ و جلسات مقدماتی مربوط به این پرونده در ۱۴ ماه مه برگزار خواهد شد.

ترامپ در تاریخ ۱۳ ژوئن، در دادگاهی فدرال در شهر میامی ایالت فلوریدا، به اتهام جابه‌جایی اسناد فوق‌محرمانه و حساس دولتی محاکمه شد. وکلای ترامپ در این محاکمه، با دفاع از رئیس‌جمهوری سابق آمریکا او را "بی‌گناه" خواندند. ترامپ به ۳۷ فقره «نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه و ایجاد اخلال در تلاش‌های دولت برای بازپس گرفتن این مدارک» متهم شده است.

روزنامه نیویورک‌ پست پیشتر نوشته بود که دونالد ترامپ پس از محاکمه‌اش در ماه آوریل هم موفق شد ۱۰ میلیون دلار از حامیانش جمع‌آوری کند. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در آن دادگاه به اتهام «پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی» محاکمه شده بود.

ترامپ در همان ماه ژوئن در واکنش به انتشار کیفرخواست ۳۷ ماده‌ای علیه خود، مدعی شد که حق داشته اسناد محرمانه آمریکا را نگه دارد و هیچ جرمی مرتکب نشده است. وی با بیان این که «هیچ‌چیز برای پنهان‌کردن» نداشته و با مقامات بی‌چون‌وچرا همکاری کرده است، گفت که هیچ‌کس به او نگفته بود که حق ندارد اسناد شخصی را که با خود از کاخ سفید به عمارتش در مارالاگو برده، نگاه کند.

علاوه بر این موارد، ترامپ پس از اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، مدعی وقوع "تقلب" در این انتخابات شد و گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی پیروز واقعی نیست. او سپس طرفدارانش را تحریک کرد تا با حمله به ساختمان کنگره، از تایید نهایی نتیجه انتخابات توسط نمایندگان جلوگیری کنند. جارد کوشنر، مشاور سابق کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ در میان چندین شاهدی است که در هفته‌های گذشته درباره تلاش‌های این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده در مقابل هیئت‌منصفه شهادت دادند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات