اجرای طرح نجما مخابرات نقش موثر ی در توسعه فیبرنوری کشور دارد

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران بااجرای طرح نجما سهم موثری در ارتقای زیرساخت فنی برای ارائه اینترنت پرسرعت در کشور دارد گفت : شرکت مخابرات این طرح را با هدف استفاده حداکثری از همه توان و امکانات مخابراتی کشور در قالب یک نهضت جهادی برای سرعت درتوسعه فیبر نوری جهت افزایش سرعت و پهنای باند و رضایتمندی مشتریان دراولویت برنامه های خود قرار داده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات واموربین الملل شرکت مخابرات ایران ، زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت ضمن بیان این مطلب گفت : مشارکت‌ شرکت مخابرات (که ۹۹ درصد از شبکه زیرساخت ثابت کشور را دارد )در پروژه‌ی فیبر نوری، به عنوان پروژه‌ی اصلی و محوری در کشور، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و از سال ۱۴۰۱ به صورت جهادی در سراسر کشوردر حال پیاده سازی است .

وی با تاکید بر اینکه برای سرعت بیشتر اختیارات اجرای این طرح از ستاد به طور همزمان به مناطق مخابراتی سراسر کشور ابلاغ شداظهار داشت : این شرکت با تقویت زیرساخت های شبکه انتقال و فیبرنوری امکان واگذاری سرویس و خدمات به اپراتورهای سیار و ثابت را دارد .

زارعیان افزود : شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت ارایه دهنده خدمات مخابراتی می بایست به حوزه ارایه سرویس های جدید قدم بگذارد. در این صورت مخابرات تنها شرکتی ست که قادر خواهد بود در هر زمان و مکانی، خدمات ارتباطی لازم را فراهم کند.

معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود : با توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران می تواند در حوزه هایی مثل IOT، سرویس های نوین بانکی و ارزش افزوده، محتوایی، ویدیویی، آموزشی، بهداشتی و درمانی ورود کند و به توانمند سازی کشور و منطقه از طریق فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی کمک کند.

نقش مخابرات در توانمند سازی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

وی با تاکید براینکه تمامی کشورها باید دسترسی و فراگیری را به طور چشمگیری بهبود بخشند تا شکاف دیجیتالی از بین برود و به آنچه که اتحادیه بین المللی ارتباطات دور (ITU) امسال در روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعات،با شعار « توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته با فناوری اطلاعات و ارتباطات » اعلام کرد برسند . تصریح کرد : در دوسال اخیر یکی از برنامه های اساسی و جدی شرکت مخابرات ایران ورود به این عرصه است و خوشبختانه تا به حال در این زمینه موفقیت هایی نیز داشته است. مخابرات ایران بنادارد که در زمینه سرویس های ویدیویی، اینترنت اشیا و سرویس های مبتنی بر متاورس و نسل پنج تلفن همراه توانمندتر شود.

زارعیان، با بیان اینکه همچنین در زمینه توانمند سازی نیازمند زیرساخت های حقوقی قوی هستیم تصریح کرد : تا زمانی هم که این زیرساختها به تصویب مجلس نرسیده باشد و ضمانت اجرایی قوی نداشته باشد، قطعاً در توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشکل مواجه خواهیم بود.

نقش رگولاتوری در زمینه توانمند سازی

وی افزود : زیرساخت دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، نقش رگولاتوری در زمینه توانمند سازی است. براساس تجربیات ، رگولاتوری در ایران نتوانسته نقش اساسی خود را ایفا کند و برخی دلایل مانند جوان بودن این نهاد در ایران،جهت دار بودن و مستقل نبودن رگولاتوری در ایران باعث شده که نتواند وظایف اصلی خود را به طور کامل وکافی انجام دهد. رگولاتوری در حوزه ارتباطات چون وابسته به وزارت ارتباطات است؛ همواره در تصمیم گیری برای خودش دچار مشکل بوده و از این روی موفق نبوده است و این پیش شرط باید محقق شود. دراین راستا، توصیه می شود که در برنامه هفتم توسعه به حضور رگولاتوری مناسب و مستقل در ایران به صورت صریح و واضح پرداخته شود و درنهایت اینکه، توجه به این زیرساخت ها باعث می شود که اتفاق مورد نظر درزمینه توانمندسازی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات درایران بیفتد. 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات