تحویل ندادن جسد متوفی به دلیل عدم پرداخت هزینه های درمان، صحت ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تکذیب تحویل ندادن جسد یک بیمار به دلیل پرداخت نکردن هزینه های درمان، توضیحاتی در این خصوص ارایه داد.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مهرداد شریفی روز جمعه در این باره افزود: در روز سه شنبه نهم خرداد ۱۴۰۲، خانمی ۴۵ ساله به همراه یک پسر ۱۲ ساله به دلیل احتمال ابتلا به مسمومیت با گاز co و با سابقه بیماری دیابت و قند خون بالا، از یک مسافرخانه به اورژانس بیمارستان نمازی منتقل می شود.

او افزود: به دلیل وخامت حال بیمار و تشخیص پزشک در بخش مراقبت های ویژه، بستری و پسربچه ۱۲ ساله به بخش اطفال بیمارستان نمازی منتقل و خدمات درمانی لازم به بیمار ارایه می شود.

شریفی اضافه کرد: در ادامه در روز شنبه سوم تیر سال جاری، خانمی که خود را صاحبکار قبلی فرد معرفی کرده به این مرکز درمانی مراجعه و کپی مدارکی را ارائه می نماید که منجر به تغییر هویت این فرد از مشخصاتی که در زمان مراجعه به اورژانس ارایه شده بود، می شود.

شریفی ادامه داد: در این بین فردی که خود را فرزند این فرد معرفی کرده، چند مرتبه مراجعه می کند و درخواست می کند که اموال همراه بیمار را دریافت کند که از او درخواست می شود مدارک هویتی خود و مادرش را تحویل دهد که نامبرده از اینکار ممانعت می‌کند و دیگر نیز مراجعه نمی کند.

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: پسر بچه ۱۲ ساله که همراه این بیمار بوده نیز تا روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در بخش اطفال بستری بوده و پس از بهبودی کامل و به دلیل عدم پاسخگویی و دسترسی به برادرش، تحویل بهزیستی می شود.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۵ تیر به دلیل وخامت حال بیمار، این بیمار فوت می ‌کند و به دلیل بلاصاحب نبودن متوفی، تحویل جسد فقط به خانواده درجه یک، میسر بوده است.

شریفی افزود: پس از پیگیری های فراوان و تماس های مکرر بیمارستان با فرزند بیمار در روز پنجشنبه ۲۲ تیر به همراه مدارک هویتی مراجعه و جسد متوفی و اموال همراهش را تحویل می گیرد.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه این موضوع در فضای مجازی به گونه ای نامعتبر و دور از واقعیت انعکاس داده شده است از مردم درخواست کرد تا اخبار را از رسانه های رسمی و معتبر دریافت کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات