شهرداری آنکارا هم در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

پس از استانبول و ازمیر ، شهرداری آنکارا پایتخت ترکیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از نشریه ینی آکیت ترکیه ، پس از آنکه اعلام شد دخل و خرج شهرداری کلان شهرهای استانبول و ازمیر با یکدیگر همخوانی ندارد، شهرداری آنکارا پایتخت ترکیه نیز در آستانه ورشکستگی مالی قرار گرفت.

این سه کلانشهر توسط شهرداران حزب جمهوریت خلق، اصلی ترین حزب مخالف دولت اردوغان اداره می شوند.

فهرست صورتحساب های مالی شهرداری آنکارا که نشریه ینی آکیت به نسخه ای از آن دست پیدا کرده است، نشان می دهد “منصور یاواش” شهردار فعلی این شهر همانند همتایان خود در استانبول و ازمیر با سیاست هایی که پیش گرفته است باعث بالا رفتن هزینه ها و نبود درآمدهای کافی شده و شهرداری را به آستانه ورشکستگی مالی کشانده است.

منتقدان می گویند حزب عدالت و توسعه در 25 سال زمامداری خود در شهرداری آنکارا ، فقط 3 میلیارد و 250 میلیون لیر بدهی به جای گذاشت اما حزب جمهوریت خلق در 4 سالی که ریاست شهرداری آنکارا را در دست دارد، بدهی آن را به 11 میلیارد لیر رسانده است.

درباره کلان شهر استانبول نیز زمانی که اکرم امام اوغلو از حزب جمهوریت خلق شهردار استانبول شد، این شهرداری 28 میلیارد لیر بدهی داشت اما اکنون این بدهی به رقم 82 میلیارد و 75 میلیون لیر رسیده است.

شهرداری ازمیر هم 35 سال است در کنترل جمهوریت خلقی هاست و تنها در 4 سال ریاست تونچ سویر این رقم از 3 میلیارد لیر به 15میلیارد لیر رسیده و 5 برابر شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات