اهمیت توسعه صنعت ICT کمتر از توسعه فناوری هسته ای کشور نیست

مهندس سلطانی در آیین بهره برداری و افتتاح پروژه فیبرنوری مخابرات منطقه تهران در رودهن گفت: رشد و توسعه پایدار صنعت ICT کشور کمتر از اهمیت حوزه فناوری هسته ای نیست و حمایت تمامی دستگاه ها و سازمان های کشور برای تحقق هدف گذاری های انجام شده شرکت مخابرات ایران، ضرورت تام دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم که در ادامه سلسله افتتاحات فیبرنوری و در قالب هفته های نوری طرح نجمای مخابرات منطقه تهران، یکشنبه ۱۸ تیرماه در سالن همایش های اداره آبفای شرق استان تهران در شهر رودهن برگزار شد، ضمن تجلیل و قدردانی از حضور فرزند شهید والامقام محسن فخری زاده در آیین بهره برداری و افتتاح از سه هزار پورت FTTH مخابرات منطقه تهران، از شهید فخری زاده به عنوان شهید صنعت کشور نام برد و اظهار داشت: تمامی کشورهای منطقه با هدف گذاری های دقیق در پی توسعه همه جانبه صنعت ICT خود هستند. چرا که زیربنای رشد و توسعه در سایر حوزه ها با ارتقا و بهبود صنعت مخابرات و ارتباطات گره خورده است.

مهندس سلطانی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع در سایر کشورها برای توسعه هرچه بیشتر فیبرنوری خاطرنشان ساخت: تمام مشکلات توسعه فیبرنوری کشور ما با دو میلیارد دلار برطرف می شود و اختصاص اعتبار بصورت قطره چکانی، مسیر حرکت را کند و طولانی می سازد.

وی افزود: نیازمند جهش در این حوزه هستیم و به همین خاطر نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران را با دست خالی در دستور کار قرار داده ایم. چرا که توسعه فیبرنوری را تکلیف خود می دانیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون الزامات تحقق شعار ” مهارتورم، رشد تولید” تصریح کرد: همکاری بین دستگاه ها از الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ است و در حوزه گسترش شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر فیبرنوری، ضروری است تا در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، همه سازمان ها و نهادهای تاثیرگذار از شرکت مخابرات ایران حمایت کنند.

مهندس سلطانی با بیان اینکه در ابلاغ طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران برای گسترش فیبرنوری، بر ضرورت عقد تفاهمنامه با استانداری ها و سایر دستگاه های ذیربط تاکید شده است، خاطرنشان ساخت: با تعامل، همراهی و حمایت سایر دستگاه ها، خدمت رسانی مخابرات به مردم شریف ایران و ارایه سرویس های نوین بنحو مطلوب تری محقق خواهد شد. زیرا شرکت مخابرات ایران در حال حاضر فاقد بودجه های دولتی است و به تنهایی و صرفا بر حسب تکلیف وارد عمل شده است.

وی از سرمایه گذاری شش هزار میلیارد تومانی و هدف گذاری دستیابی به سه میلیون پورت FTTH در مرحله نخست توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران خبر داد و اظهار داشت: اعتقاد داریم با تمامی فراز و نشیب های موجود، باید این کار انجام شود و مولدسازی را از دو سال پیش آغاز کرده ایم، تا با بهینه سازی منابع و تلاش مجاهدانه تمامی همکاران، بتوانیم علاوه بر ارایه خدمات مطلوب تر مخابراتی به مردم، زمینه های شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات را بعنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام جامه عمل بپوشانیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همدلی و مشارکت های مردم و مسئولان در ایجاد و توسعه زیرساخت های مخابراتی تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری سرویس های مبتنی بر فیبرنوری که از ابتدای امسال شدت یافته است، صرفا با همیاری و همدلی و حمایت سایر دستگاه ها امکان پذیر شده است و در این راه لطف و عنایت الهی و همیاری مردم و مسئولان دو عامل مهم در استمرار موفقیت های شرکت مخابرات برای توسعه زیرساخت های ارتباطی به شمار می رود.

مهندس سلطانی بستر سازی برای تحقق دولت هوشمند، توسعه کسب و کارها و ایجاد ظرفیت واگذاری اینترنت پرسرعت را از دیگر مزایای توسعه فیبرنوری قلمداد کرد و با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی و افزایش ۵۰ برابری هزینه های شرکت مخابرات ایران، بر لزوم همه جانبه حمایت سازمان ها و نهادها برای تحقق نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات