راه اندازی خط آبی جدید ایران - عراق؛ به زودی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر اعلام وزارت امور خارجه با تکمیل مجوزهای ملی و بین المللی خط آبی بندر سیبه عراق به آبادان به زودی بصورت آزمایشی راه‌اندازی خواهد شد. 

پایگاه خبری کطبوعات فارس به نقل از ایرنا سیدمحمد مولوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای فعال سازی خط آبی بین آبادان و کشور عراق اظهارکرد: فعالیت خط آبی نوید بخش توسعه تجارت و توریست بین ۲ کشور ایران و عراق و استان‌های خوزستان و بصره است.

وی با عنوان اینکه بنابر اعلام وزارت امور خارجه طرف عراقی ۹۵درصد پیش‌بینی‌های لازم برای افتتاح آزمایشی این خط آبی را انجام داده است افزود: راه‌اندازی این خط آبی می‌تواند باعث رونق تجارت و صنعت گردشگری به خصوص گردشگری سلامت استان با محوریت آبادان و خرمشهر شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه عراق تنها هفت دقیقه است اظهارکرد: توسعه و رونق تجارت آبی و جابه‌جایی مسافری و توریست از طریق خط آبی سیبه به آبادان موجب تحول در اقتصاد ۲ شهر خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح این خط آبی می‌تواند در کنار مرز شلمچه تسهیل در فرآیند اعزام زائران عتبات عالیات بخصوص در اربعین حسینی باشد.

به گزارش ایرنا در خرداد ماه جمعی از مسئولان از جمله مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ویژه آبادان و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در سفر به بصره عراق، آخرین روند تکمیل زیرساخت های بندر سیبه عراق را برای برقراری ارتباط دریایی با بندر آبادان بررسی کردند.

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات