درخواست ایتالیا برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

نخست وزیر ایتالیا در راستای افزایش حمایت از اوکراین و خصومت با روسیه، تسریع روند عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا را درخواست کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: «جورجیا ملونی»، نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در راستای ادامه حمایت‌های غربی از اوکراین و نادیده گرفتن درخواست‌ها و منافع روسیه خواستار تسریع روند پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا شد.

به نوشته پایگاه «پلتیکو»، جورجیا ملونی در حالی که همراه با «دنیس شمیهال»، نخست وزیر اوکراین در یک کنفرانس با موضوع تدارک بازسازی اوکراین در شهر رُم، پایتخت کشورش شرکت کرده‌ بود ادعا کرد، تسریع روند عضویت کی‌ِیف در اتحادیه اروپا «هوشمندانه ترین راه برای تشکر از اوکراینی‌ها به خاطر کاری که انجام می‌دهند است.»


نخست وزیر ایتالیا بدون اشاره‌ به سیاست‌های خصمانه غربی‌ها علیه روسیه و نادیده گرفتن منافعش و در ادامه رویکرد خصمانه نسبت به مسکو گفت، اتحادیه اروپا باید فرآیند پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را به عنوان پاداش کمک کی‌یف به امنیت اروپا با جنگیدن با روسیه تسریع کند.

او اضافه کرد: «اوکراین پست دیده‌بان امنیت قاره اروپا است. هوشمندانه‌ترین راه برای تشکر از اوکراینی‌ها به خاطر کاری که دارند انجام می‌دهند تسریع ورود آنها به نهادهای اتحادیه اروپا است.»

دولت «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین که کشورش ژوئن سال گذشته میلادی وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را همراه با مولداوی پیدا کرد، به اروپایی‌ها اصرار کرده روند پیوستن کی‌یف به این بلوک را که معمولا چندین سال طول می‌کشد هر چه سریعتر به پیش ببرند.

شمیهال ماه ژانویه به نشریه «پلتیکو» گفت، هدفش نهایی کردن عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در عرض دو سال است که طبق این هدف باید مذاکرات مربوط به این عضویت تا پایان سال 2023 شروع شود.

«اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشتر در زمان سفر زلنسکی در ماه فوریه به بروکسل گفت، برای این عضویت «چارچوب زمانی سفت و سختی» وجود نداشته و این فرآیند باید بر مبنای «شایستگی» به پیش برود.

چند روز پیش «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو نیز مدعی شد، اوکراین در آینده به این ائتلاف نظامی خواهد پیوست اما گفت که اولویت این ائتلاف در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ با روسیه است.

استولتنبرگ روز جمعه با گفتن اینکه کشورهای این ائتلاف نظامی برای ‌عضویت اوکراین در آن اجماع دارند بیان داشت: «اوکراین در آینده به ناتو می‌پیوندد، زیرا کشورها ناتو روی عضویت آن توافق کردند.»

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات