زمین مناسب برای ساخت ۱۸هزار و ۴۵۴واحد مسکن شهری در فارس تامین شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بر لزوم احیای ظرفیت های نهفته در طرح های محرومیت زدایی و توسعه شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: زمین مناسب برای ساخت ۱۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکن شهری در قالب نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علیرضا حمیدی روز سه شنبه در دیدار با نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، برخی از شاخص های توسعه روستایی و شهری را برشمرد و اظهارکرد: نهضت ملی مسکن از جمله طرح های زیر بنایی برای تامین مسکن طیف قابل توجهی از جامعه است که در استان فارس پرشتاب تداوم دارد.

وی با بیان این ۱۸۴ هزار و ۱۸۹ نفر متقاضی مسکن ملی در استان فارس نام نویسی شده اند، افزود: از این تعداد تقاضای ۴۱ هزار و ۳۹۴ نفر تایید شده است و ۱۶ هزار و ۸۴۵ نفر وجوه اولیه را واریز کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال آورده اولیه متقاضیان در این طرح در استان فارس است که به عنوان سرمایه اولیه در شروع طرح های نهضت ملی مسکن بکار گرفته شده است.

حمیدی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس پروانه ساخت دریافت کرده اند و هشت هزار و ۸۶۰ واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت اکنون در حال اجرا است.


وی ادامه داد: علاوه بر طرح های نهضت ملی مسکن در استان فارس ازسال ۸۲ تا کنون تعداد پنج هزار و ۵۹۶ واحد مسکن شهری اجرا شده و به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار هزار و ۶۳۷ واحد در دست اجرا می باشد.

به گفته وی استان فارس با برخورداری از ظریب قابل توجهی از جمعیت روستایی سهم قابل توجهی از توسعه روستایی دارد ، فراوانی جمعیت روستایی و عشایری در این استان نوعی توانمندی بشمار می آید که می توان با تکیه بر آن امکانات بیشتر و بهتری برای استان طلب کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ما برای توسعه روستایی در استان فارس برنامه های میان مدت و بلند مدت تدوین کرده ایم و هم راستا با برنامه های هفتم توسعه در همه روستاهای استان فارس زیر برنامه های توسعه اجرا می شود.

حمیدی، ۲ شهرستان داراب و زرین دشت را از جمله شهرستان ها و مناطقی دانست که ظرفیت های قابل توجه در توسعه روستایی دارد و با تقدیر از همراهی نماینده این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد با شتاب بخشی برنامه های توسعه در این مناطق زمینه ساز برخورداری بیشتر مناطق از توسعه باشد.

محمد جواد عسکری نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ امام راحل بر لزوم جذب حداکثری اعتبارات عمرانی حوزه انتخابیه و پیگیری تسهیلات مقاوم سازی برای روستاییان تاکید کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات