قلیچدار اوغلو خواهان تشکیل دادگاه‌ درمورد زلزله ترکیه شد

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه اعلام کرد که مسئولان ترکیه‌ای شکست سختی در رسیدگی به فاجعه زلزله خوردند و این شکست از لحظه نخست آن، مشخص بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روسیا الیوم، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه امروز (سه شنبه) در سخنرانی در نشست فراکسیون پارلمانی این حزب در پارلمان ترکیه عنوان داشت: شکست سخت دولت و طرف‌های رسمی در رسیدگی به فاجعه زلزله، از لحظه نخست آشکار بود.
وی افزود: کشوری در جهان وجود ندارد که آنطور که در ترکیه به دلیل این دولتِ شکست خورده، رخ داد، در رسیدگی به فاجعه بزرگی در خاک خود شکست سخت متحمل شده باشد.

قلیچدار اوغلو تصریح کرد: موسسه هلال احمر ترکیه به زلزله زدگان در ازای پول، چادر می‌فروشد، این رسوایی بزرگ است، ما به آنها می‌گوییم چه تعداد چادر در انبارهایتان دارید، ما تمامی آنها را می‌خریم و رایگان به زلزله زدگان می‌دهیم.

وی خواهان تاسیس دادگاه‌های جدیدی با نام "دادگاه‌های زلزله" شد که تصمیمات بسیار سریعی را در حق کسانی که درخصوص زلزله محکومیتشان ثابت شده، اتخاذ کند تا پرونده‌ها در داخل دادگاه‌های ترکیه تا ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ سال آینده تباه نشود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
1

عکس های خبر

نظرات