عادلانه سازی تعرفه تلفن ثابت به نفع تمام حوزه ارتباطات و مشتریان است

مدیرعامل شرکت آسیاتک در برنامه زنده که سه شنبه ۲۲ شهریورماه از طریق صفحه اینستاگرام شرکت مخابرات پخش شد، با تشریح اهمیت تحول دیجیتال و تاثیر مثبت ارتباطات ثابت بر اکوسیستم فناوری کشور گفت: با دیدی بلندمدت و توسعه محور، عادلانه سازی تعرفه حوزه ثابت، مستقیما به نفع تمامی بخش های ارتباطات و مشتریان در سراسر کشور است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس یوسفی زاده گفت: اصلاح تعرفه همراه با همکاری تمام نهادهای برنامه ریز هر چه سریع تر اتفاق بیفتد و مشترکین نیز بهتر است از این مورد استقبال کنند چرا که به نفع تمام حوزه ارتباطات است.

وی با تاکید بر همکاری های گسترده آسیاتک و شرکت مخابرات ایران گفت: باید در مورد تعرفه ها بلندمدت فکر کنیم و در نهایت به آینده ای با دنیای پیشرفته و همگام با سطح برتر جهانی و تسهیل گری های بهتر در دنیای دیجیتالی شده امروز برسیم.

مهندس یوسفی زاده همچنین اهمیت سرمایه گذاری در لایه زیرساخت و دسترسی شبکه مخابرات را اعلام کرد و افزود: منطقی شدن تعرفه ها پیش نیاز ورود به توسعه زیرساختی ارتباطات ثابت است و در مراحل بعدی، سرمایه گذاری همه جانبه ای با کمک تمام بازیگران صنعت مخابرات کشور لازم است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه عدم تغییر متناسب تعرفه‌ها با هزینه‌ها، مانع سرمایه‌گذاری مخابرات در زیرساخت‌ها شده است، گفت: با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفه ها با رشد هزینه ها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، شرکت مخابرات ایران در ارتقای تجهیزات و شبکه با مشکلاتی مواجه است که به شرکت های همکار هم منتقل می شود و این موضوع یکی از عوامل اصلی پیرامون کیفیت اینترنت ثابت است.

مهندس یوسفی زاده، نقش شرکت مخابرات ایران را در پیشبرد صنعت آی سی تی و پیمودن مسیر توسعه فناوری کشور غیرقابل انکار دانست و افزود: خدمات تلفن ثابت به ویژه در حوزه تجاری نیاز به تغییرات دارد و به نظر ما با توجه به اینکه شبکه زیرساخت ثابت ، برای تمام شبکه ها اعم از ارتباطات ثابت و سیار مهم است، بهتر بود بخش ثابت و سیار مخابرات از هم جدا نمی شدند.

وی افزود: اکنون با انباشتگی روزافزون در بخش ارتباطات سیار مواجه شده ایم و اهمیت حوزه ارتباطات ثابت مجددا مشخص شده و نقش زیرساختی آن حتی در ارتباطات سیار و نسل های پیشرفته، لزوم توسعه آن را گریزناپذیر ساخته است.

مهندس یوسفی زاده افزود: این اصلاح، باید سریع و در راستای ورود شرکت مخابرات ایران به بنیان های امروزی دنیای دیجیتال در مقیاس جهانی باشد، زیرا عدم ورود مخابرات به فازهای جدیدتر ، علاوه بر تاثیر بر مشتریان ، بر شرکت های همکار همانند آسیاتک اثرگذار است.

وی گفت: زنجیره ای از خدمات توسط شرکت های ارتباطی اعم از زیرساخت و مخابرات و شرکت های همکار برای دسترسی انتهایی مشتری ارائه می شود که تحول در هر یک از این بخش ها ، کیفیت ارتباط را به نحو قابل توجهی بهبود می بخشد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: نیاز استفاده از اینترنت هر روز بیشتر می‌شود و همین موضوع و عدم توسعه های لازم متوازن با این نیاز باعث شده که در بعضی مواقع و یا مکان ها مشکلاتی باشد که در کل، سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه مطلوب به نظر نیاید.

وی اشاره کرد: مسائل زیادی وجود دارد که اگر سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه در وضعیت مطلوبی نباشد ، ارتباط مناسبی برقرار نمی شود که یکی از مهم‌ترین آنها، مسائل شرکت مخابرات در نیاز به نوسازی تجهیزات شبکه و فنی است ، زیرا این شرکت ، زیرساخت گسترده ای برای اپراتورهای موبایل و ثابت را ارایه می دهد.

مهندس یوسفی زاده تاکید کرد: تکنولوژی شبکه دسترسی نیاز به تغییر دارد و با توجه به عدم تغییر متناسب تعرفه ها با رشد هزینه ها و نیازهای سرمایه گذاری لازم، این اتفاق به نحو مناسبی تاکنون ممکن نشده است.

وی افزایش مصرف دیتا را نیز یکی از مهم ترین چالش ها و فرصت ها دانست و گفت: امیدوار هستیم با همکاری مجموعه مخابرات و وزارت ارتباطات ، پوشش دسترسی مبتنی بر فیبر نوری هر چه سریع تر تسهیل شده و تمام مشتریان در سراسر کشور از اپراتورهای مختلف، بهترین خدمات را دریافت کنند.

در این مجموعه برنامه ها که از صفحه رسمی اینستاگرام مخابرات به آدرس https://www.instagram.com/tci_iran/ پخش می شود، گفتگوهای تخصصی و بررسی مسائل مختلف مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد که در برنامه امشب، مهندس یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک ، نقش شرکت مخابرات ایران را در پیشبرد صنعت آی سی تی و پیمودن مسیر توسعه مورد بررسی قرار داد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات