حمایت یک میلیارد ریالی نیک‌اندیشان از حوزه سلامت نی‌ریز فارس

رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز فارس اعلام کرد: نیک اندیشان سلامت این شهرستان با کمک یک میلیارد ریالی به تجهیز محل اقامت پزشکان شهری و روستایی در مجموعه سلامت این شهرستان در مسیر ماندگاری پزشکان غیربومی، بهبود ارائه خدمت به شهروندان و توسعه عدالت در بهداشت و درمان، گام نهادند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی ریز، دکتر داور آل داود سه‌شنبه با تأکید به فرهنگ سازی در زمینه انجام امور خیریّه در حوزه سلامت، گفت: خیرین عرصه سلامت تمایل بیشتری به افزایش تجهیزات بهداشتی و درمانی دارند، در حالی که باید دیدگاه آنها را علاوه بر این موضوع به سمت ایجاد زیرساخت‌ های بهداشتی نیز هدایت کنیم، زیرا تأمین یک پانسیون مجهز برای حضور یک پزشک از وجود صدها تخت بیمارستانی بدون پزشک، با اهمیت تر خواهد بود.

او با تقدیر از نیک اندیشان سلامت شهرستان نی ریز که همواره یاری رسان مجموعه سلامت هستند، اضافه کرد: با توجه به موقعیّت جغرافیایی و جمعیّتی این شهرستان و بُعد زیاد مسافت با مرکز استان و پراکندگی روستاهای زیر پوشش آن، حضور و ماندگاری پزشکان متخصّص به ویژه در مناطق روستایی بسیار با اهمیّت است که امیدواریم با کمک خیّرین، امکانات رفاهی را برای ماندگاری بیشتر پزشکان بیش از گذشته فراهم کنیم.

به گفته وی، به همت نیک اندیشان سلامت شهرستان ۶۰ قلم وسیله به ارزش یک میلیارد ریال برای تجهیز پانسیون پزشکان غیربومی شاغل در مناطق شهری و مناطق روستایی محروم این شهرستان خریداری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال، به ۲۹ هزار و ۱۱۶ بیمار در بیمارستان شهدای سلامت نی ریز خدمات درمانی لازم ارایه شده است.

آل داود افزود: همچنین در این بازه زمانی ۴۳۹ عمل جراحی اورژانسی و ۶۰۳ عمل جراحی الکتیو در این بیمارستان انجام شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ بیمار در بخش های بستری و ۸ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان شهدای سلامت نی ریز در حال دریافت خدمات درمانی هستند.


ارایه خدمت به بیش از ۲۹ هزار بیمار در بیمارستان شهدای سلامت نی ریز، طی ۵ ماه نخست امسال
دکتر مهرداد شریفی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن قدردانی از فعالیت ها و تلاش های مجموعه سلامت نی ریز به ویژه در دوران همه گیری کروناویروس، گفت: بدون شک انسجام مدیریتی و نظارت مطلوب مسوولان در شهرستان نی ریز منجر به رفع دغدغه های مردم در تمامی حوزه ها به ویژه بهداشت و درمان می شود.

شریفی نگاه سلامت محور فرماندار نی ریز را مایه دلگرمی مجموعه سلامت دانست و در راستای ارتقای ارایه خدمات تخصصی در بیمارستان شهدای نی ریز، اعلام آمادگی کرد.

حوزه سلامت، از اولویت های اصلی مسوولان ارشد شهرستان نی ریز

مختار یوسفی فرماندار شهرستان نی ریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه همواره در این شهرستان شاهد تلاش و خدمات شبانه روزی کارکنان حوزه ‌های بهداشت و درمان هستیم، گفت: یکی از اولویت های مهم مسوولان شهرستان نی ریز، توسعه خدمات این حوزه است و در راستای برطرف کردن موانع و چالش های پیش رو، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در نی ریز پای کار آمدند تا در مدیریت بیماری کووید۱۹، یاریگر مجموعه سلامت باشند.

او ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تلاش بیش از پیش متولیان سلامت در نی ریز در راستای ارتقای کمّی و کیفی خدمات سلامت، گام های موثری برداشته شود و همچون گذشته در مسیر پیشرفت موفق باشیم.

نی‌ریز در ۲۱۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.


برچسب ها :
 
از   2   رای
3.5

عکس های خبر

نظرات