وزنه بردار مرودشتی برای حضور در مسابقات جهانی به تیم ملی دعوت شد

محمد زارعی وزنه بردار اهل مرودشت استان فارس به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی کلمبیا و آسیایی بحرین دعوت شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رییس هیات وزنه برداری فارس، گفت: سرمربی تیم ملی دراین اردو ۲۰ نفر را به تیم ملی دعوت کرده است که در میان آنها نام محمد زارعی ازشهرستان مرودشت فارس وجود دارد.

آرش حبیبی ادامه داد: این اردو هم اینک در شهر بابلسر در حال بر گزاری است و تا۲۳ شهریور ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: محمد زارعی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی، علی داودی، رسول معتمدی، میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، رضا دهدار، رضا بیرانوند، رضا باغی، امیر عزیزی، مسعود چترایی، مسعود ممیوند، علیرضا معینی، محسن دادرس، آیت شریفی، مجید عسکری و پیمان دهقان وزنه برداران دعوت توسط سعید علی حسینی سر مربی تیم ملی دراین اردو هستند.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

محمد زارعی در سال ۲۰۲۱ در حالی که به عضویت تیم ملی در آمده بود و امید زیادی برای کسب مدال داشت اما با شانسی در استانه مسابقات جهانی ازبکستان مصدوم شد و نتوانست در این مسابقات شرکت کند، او امیدوار است در مسابقات جهانی پیش رو نخستین مدال جهانی در رده بزرگسالان برای فارس به ارمغان بیاورد.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی ، حمیدرضا زارع ، میثم زارع و هم اینک محمدرضا زارعی پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی این پولاد مرد مرودشتی را باید بدشانسترین ورزشکار جهان نامید چرا که در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش را نداد و با آروزهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی ویلچر نشست.

عباس تا قبل از اینکه ویلچر نشین شود مدال طلای جوانان آسیا، نقره و ۲ نشان برنز بزرگسالان آسیا را در کارنامه داشت و امید بسیاری زیادی در چهارمین دوره حضورش در مسابقات آسیایی داشت تا با کسب مدال طلا گام به مسابقات جهانی بگذارد اما پایانی دردناک به همراه داشت.

نجاتی در سال ۱۳۷۱ در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که در چین برگزار شددر حرکت دوم یک ضرب وزنه ۵/ ۱۵۷ کیلوگرمی، پایش پیچ خورد و کتفش در رفت و در حالی که می خواست از زیر وزنه فرار کند به روی کمرش فرود آمد تا قصه این پهلوان پولاد مرد برای رسیدن به مدال طلای جهان و المپیک تمام شود.

همچنین علی کشتکار دیگر وزنه بردار مرودشتی مرداد ماه سال جاری در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا در ازبکستان صاحب ۲ مدال برنز شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات