آیین استیضاح شهردار شیراز عصر شنبه برگزار می‌شود

سخنگوی شورای شهرشیراز گفت: استیضاح شهردار شیراز عصر شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: شورای اسلامی شهر شیراز با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از محمدرضا هاجری،سخنگوی این نهاد اعلام کرد: باتوجه به بازپس گیری متن استعفاء توسط شهردار شیراز که پیش تر تحویل فرماندار شهرستان شیراز و ریاست شورای شهر شده بود، در جلسه فوق العاده صبح امروز شنبه ۲۲ مرداد به اتفاق اکثریت آراء، تقاضای استیضاح شهردار شیراز مصوب و مقرر شد در جلسه فوق العاده ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۲ مرداد آئین استیضاح شهردار برگزار شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که از فرماندار و شهردار شیراز جهت حضور در جلسه استیضاح دعوت شده است.

انتشار خبر برکناری شهردار شیراز و انتخاب سرپرست برای شهرداری عصر پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ به یکباره موج رسانه‌ای در این باره به راه انداخت.

محمدرضا هاجری سخنگوی شورا با اشاره به شایعه برکناری شهردار شیراز این موضوع را رد کرد و افزود: مقرر شده که شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ اعضای شورا با حضور فرماندار و شهردار شیراز تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرند.

شامگاه پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ خبری متفاوت با اظهارات سخنگوی شورا بر خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد که سید احسان اصنافی، شهردار شیراز پنجشنبه به طور رسمی و در جلسه فوق‌العاده شورا استعفای خود را به شورای اسلامی شهر شیراز تقدیم کرد.

بنابر اطلاعات رسیده، شهردار شیراز بعد از برگزاری جلسه عصر روز پنجشنبه شورای این کلانشهر از سفر مشهد بازگشته و بنابر اظهارات سخنگوی این شورا در زمان برگزاری جلسه شورا اصنافی غائب این جلسه بوده است.

کمتر از یکسال قبل، سید احسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تصمیم این شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.اعضای شورای اسلامی شهر شیراز سوم شهریورماه ۱۴۰۰، سید احسان اصنافی را با هشت رأی از ۱۳ رأی به عنوان شهردار شیراز انتخاب کردند.

شورای اسلامی شهر شیراز از ۲۲ گزینه برای تصدی پست شهرداری شیراز برنامه عملیاتی خواست و در نهایت، اصنافی به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.

اصنافی متولد شیراز و دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه شیراز است.

وی سابقه حضور در هیات رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز را در کارنامه دارد و در دوره ششم نیز نایب رئیس شورای این شهر شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات