تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن فارس در مراحل پایانی است

استاندار فارس گفت: موضوع تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آن دسته از شهرهای استان که به طور کامل تامین نشده بود با جدیت در حال پیگیری و تکمیل و در مراحل پایانی است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایرنا، محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای مسکن استان فارس با بیان اینکه در بحث تامین زمین در شهرهای شیراز، مرودشت، کازرون و جهرم با مشکلاتی مواجه بودیم افزود: در شهر شیراز حدود ۷۰ درصد زمین مورد نیاز تامین شده و در شهرهای مرودشت، کازرون و جهرم نیز موضوع در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: ۶۱ هکتار از اراضی شهرستان مرودشت را می‌توان با اولویت حل مشکل مسکن و از مسیر قانونی و تایید جهاد کشاورزی برای این کار اختصاص داد تا مشکل جهش مسکن در این شهرستان رفع شود.
او اظهار داشت: مشکل تامین زمین مورد نیاز طرح مسکن ملی در شهر کازرون نیز باید سریعا برطرف شود.

ممنوعیت الحاق روستاهای اطرف شیراز به این کلانشهر
استاندار فارس، با بیان اینکه اجازه الحاق روستاهای اطراف شیراز به این کلانشهر داده نخواهد شد گفت: با توجه به تصویب طرح هادی این روستاها، روند خدمات دهی و حل مشکلات آنها شتاب خواهد گرفت.
ایمانیه افزود: شهرداری شیراز باید کمی خارج از محدوده طرح هادی این روستاها کانالی کم عمق حفر کند تا به وسیله آن محدوده روستا مشخص شود.
وی ادامه داد: شوراهای اسلامی روستا، دهیاری و بخشداری منطقه نیز موظفند که مراقبت کنند خارج از محدوده تعیین شده هیچ ساخت و سازی انجام نشود و هرگونه قصوری که در این زمینه روی دهد دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.
او اظهار داشت: ایجاد کمربند سبز بین شیراز و روستاهای اطراف آن و انجام درختکاری به عرض ۵۰ متر در این محدوده راهکاری مناسب برای حفاظت از محدوده شهر شیراز است که این کار از روستای کرونی و گردخون آغاز خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات