شرکت های دانش بنیان چراغ راه توسعه

مهندس بیدخام: رهبر انقلاب اسلامی با نگاهی عالمانه و واقع بینانه، در پیام نوروزی خود با تمرکز بر رفع مشکل اصلی کشور و مردم، شعار ۱۴۰۱ را « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» در نظر گرفتند و جای امید فراوان است که در پرتو همت مسئولان کشور و آحاد مردم، سال ۱۴۰۱، سال عبور از مشکل و کاهش چشمگیر آن باشد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سخنگوی شرکت مخابرات ایران افزود: تولیدملی در واقع راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی برای کشور است.بنابراین تکیه بر تولید یعنی رشد اقتصادی یعنی ایجاد اشتغال، افزایش درآمد سرانه و کاهش تورم که در نهایت منجر به رفاه عمومی می شود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شرکت های دانش بنیان که همزمان با رونق فناوری در کشور شکل گرفتند و فعالیت خود را به عنوان حلقه واسط بین ایده و تکنولوژی انجام دادند؛ امسال به طور جدی مورد اهمیت و توجه قرار گرفتند. این شرکتهای نوپا اما مولد، می‌توانند ایده‌ها را در مسیر رسیدن به تکنولوژِی هدایت کنند و گاهی اوقات خود همین شرکت‌ها هم می‌توانند ایده خودشان را به تکنولوژِی تبدیل کنند.

محمدرضا بیدخام افزود: شرکت های دانش بنیان در دو دهه اخیر و با پیشرفت فناوری و گستردگی استفاده از اینترنت که از جمله مهمترین تحولات دنیای اقتصاد است در ایجاد اشتغال و ارزآوری چنان نقش داشتند که دولت ها تلاش دارند با ایجاد فضای کار به این شرکت ها بخشی از اهداف اقتصادی خود را از این طریق تحقق بخشند.

وی ادامه داد: توسعه روزافزون استفاده از حوزه ارتباطات در سطح جهان نیز، شرکت های دانش بنیان را به یکی از مهمترین ابزارهای مولد اقتصادی و اشتغال زایی تبدیل کرده است.
همه این ها بدین معناست که شرکت مخابرات ایران در کنار سایر شرکت های بزرگ اقتصادی می بایست بیشتر از گذشته به حمایت و نقش تعیین کننده شرکت های دانش بنیان در مسیر توسعه بیندیشد و در همین راستا گامهای موثری بردارد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: امروز که شرکت مخابرات ایران در مسیر توسعه با سختی ها و مشکلات پیش روی خود دست و پنجه نرم می‌کند می تواند از شرکت های دانش بنیان حوزه آی سی تی و ایده ها و خلاقیت های آنها به طور مناسب استفاده کند.

وی در پایان افزود: رسالت دیگر شرکت مخابرات ایران در سال پیش رو، برنامه ریزی برای تحقق شعار روز جهانی مخابرات سال ۲۰۲۲ اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) «فناوری های دیجیتال برای سالمندان و سالمندی سالم» است. امید است با تأمین خدمات و سرویس های مخابراتی، شرایط استفاده سالمندان از فناوری های اطلاعاتی و رضایتمندی مشتریان و تمامی هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور بیش از پیش فراهم شود.

برچسب ها :
 
از   1   رای
3

عکس های خبر

نظرات