سه هزار هکتار زمین در فارس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون حدود سه هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمود رضا طالبان، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از این میزان فرایند تصویب یک هزار و ۳۰۰ هکتار آن طی شده و تحویل کارگزاران ساخت از جمله بنیاد مسکن شده است.
وی ادامه داد: یک هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر نیز در صف بررسی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.
او اظهار داشت: هم اینک ساخت ۱۰ هزار و ۴۰ واحد در شهر صدرا، ۶۴۸ واحد در شهر شیراز (میانرود، سهل آباد، سلطان آباد) و یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز در شهرهای جهرم، کازرون و مرودشت آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی آنها از صفر تا ۱۵ درصد است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در مجموع ۴۱۷ هزار متقاضی مسکن در استان در قالب دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که پس از پالایش، ۱۳۰ هزار نفر حائز دریافت مسکن شناخته شدند.
طالبان گفت: از مجموع ۱۳۰ هزار واحد مسکن که برای متقاضیان ساخته خواهد شد، ۳۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعت، ۳۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۷۰ هزار واحد نیز در شهر شیراز و صدرا احداث می شود.
وی بیان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است که در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر واحدهای مسکونی در ۲ طبقه و ۲ واحد، در شهرهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در ۲ طبقه و چهار واحد و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در چهار طبقه ساخته شود که در شیراز ممکن است تا ۶ و هشت طبقه نیز می توان تعریف کرد.

ساخت ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار است
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ سالانه به طور میانگین ۱۰۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان ساخته شده که بنا داریم امسال این عدد را به ۲۰۰ کیلومتر برسانیم.
طالبان افزود: هم اینک در ۱۸ محور به طول ۲۰۶ کیلومتر که بیشتر شامل راه اصلی و بزرگراه است فعالیت ها ادامه دارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال مالی امسال (تیرماه ۱۴۰۲) این پروژه ها را آماده بهره برداری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این پروژه ها شامل شامل بزرگراه شیراز – فسا – داراب، بزرگراه جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه فسا - استهبان – نی‌ریز، بزرگراه شیراز – جهرم، بزرگراه مرودشت - درودزن، بزرگراه قدیم فسا – داراب، راه اصلی سورمق - اقلید – یاسوج، راه اصلی فسا – جهرم – قیر، راه اصلی زرقان – قلات – خان زنیان، راه اصلی اسفندآباد – صفاشهر، راه اصلی زرین دشت – دولت آباد، راه اصلی خرامه - نی ریز، راه اصلی کازرون – فراشبند، راه اصلی مرودشت – ارسنجان و راه اصلی بوانات - صفاشهر می شود.

۸۵ درصد ترددهای کمربندی شیراز درون شهری است
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، در خصوص بحث نگهداری کمربندی شیراز گفت: از آنجا که ۸۵ درصد ترددهای این کمربندی درون شهری است و طی ۲۰ سال گذشته با مجوز مدیریت شهری سکونتگاه‌هایی در ضلع جنوبی کمربندی شکل گرفته، معتقدیم که این محور باید به شهرداری شیراز تحویل داده شود.
طالبان افزود: یکی از علل بالا بودن آمار حوادث ترافیکی این محور وجود ورودها و خروجی های متعدد است که معتقدیم باید تمام این ورودی ها و خروجی ها مسدود شود و در طول مسیر تقاطع های غیر همسطح احداث شود.
وی افزود: هم اینک با پیگیری های انجام شده و حمایت استاندار فارس و چند تن از نمایندگان، موفق شدیم که مجوز ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح قائم و سفیر در کمربندی شیراز را بگیریم که به زودی ابلاغ خواهد شد.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات