شیراز از پیشنهاد خواهرخواندگی ژوهانسبورگ استقبال کرد

شهردار شیراز از پیشنهاد سفیر آفریقای جنوبی در ایران مبنی بر خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز استقبال و بر تقویت زمینه‌های مشترک همکاری دو طرفه تاکید کرد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سید احسان اصنافی شهردار کلانشهر شیراز در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به زمینه‌ها و سرفصل‌های مشترکی که در مدیریت شهری برای همکاری دوطرفه، وجود دارد، از پیشنهاد سفیر آفریقای جنوبی در ایران مبنی بر خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز استقبال کرد.
اصنافی با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری به‌عنوان شاخصی مهم، به قدمت بیش از هفت‌هزار ساله شیراز اشاره و بیان کرد: شیراز از لحاظ ادبی، برترین شاعران جهان را در خود دارد.
وی از طبیعت چهار فصل شیراز و مناطق گردشگری آن به عنوان یک مزیت نام برد و خاطرنشان کرد: اینها زمینه و فرصت خوبی برای سفر به شیراز و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود نسبت به تحلیل و توصیف سفیر آفریقای جنوبی از ژوهانسبورگ اظهار کرد: همه اینها ظرفیت‌هایی هست که کارشناسان دو طرف برآیندهایی را انجام دهند و قدم‌های اجرایی برداریم.
اصنافی تصریح کرد: در کنار موارد مربوطه همچنین به مباحث شهر هوشمند، حمل ونقل درون شهری و ریلی، مدیریت هوشمند شهری در زمینه‌های جمع آوری پسماندهای شهری و نحوه مدیریت آن‌ها فصل مشترک‌هایی هست که می‌توان اشاره کرد.
وی به مبحث زیباسازی شهری به عنوان یک ظرفیت اشاره و بیان کرد: ژوهانسبورگ در مرحله توسعه قرار دارد و شیراز نیز طی ۱۰ سال گذشته رشد جمعیتی ۵۰ درصدی داشته و شهر به سرعت در حال رشد است که باید در این حوزه مهم به تبادل تجربه پرداخت.
شهردار شیراز با اشاره به برگزاری جام جهانی قطر نیز گفت: این جام به دلیل نزدیکی مسافت با شهرهای جنوبی ایران به خصوص شیراز، فرصت خوبی است تا تماشاگران مسابقات برای تکمیل سفر توریستی خود به شیراز آمده و از اماکن گردشگری آن بازدید کنند و از این نمادهای فرهنگی، تاریخی و باستانی لذت بیشتری در کنار ورزش ببرند.
اصنافی تصریح کرد: ما در این مورد از برنامه‌های کوتاه‌مدتی که می‌توانیم داشته باشیم، استقبال می‌کنیم.
وی بیان کرد: از وزیر خارجه و نخست‌وزیر آفریقای جنوبی نیز در صورت سفر به ایران، دعوت می‌کنیم تا شیراز را مقصد خود قرار دهند.
شهردار شیراز همچنین به نوع‌دوستی و فرهنگ مردم شیراز نیز اشاره و بیان کرد: شیراز بهشت ایران زمین است و در کنار همه هنرهای مردم شیراز، اخلاق و فرهنگ، دوستی و مهربانی مردم شیراز مثال‌زدنی است که در سیل ۹۸ مهمان‌نوازی و دعوت و اسکان آسیب‌دیده‌ها در خانه‌های مردم نشانه‌ این مهربانی بود.
اصنافی تصریح کرد: مهمان‌نوازی مردم شیراز از خاطرات خوب گردشگرانی است که به‌ شیراز سفر می‌کنند.

ارائه پیشنهاد "ژوهانسبورگ" به عنوان شهر خواهرخوانده شیراز
ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال شهردار شیراز در دفتر خود، همراهی خود را با احصای مسائل کاری سفر سه سال پیش به شیراز اعلام کرد تا زمینه کاری ایجاد شود.
وی با ارائه پیشنهاد "ژوهانسبورگ" به عنوان شهر خواهرخوانده شیراز افزود: این شهر در حال پیشرفت هست و منابع طبیعی خیلی خوبی دارد که می‌تواند همراه با شیراز یکدیگر را تکمیل کنند.
مازوی کومالو با اشاره به آزادی زندگی در ژوهانسبورگ برای همه و رشد سه برابری جمعیت بیان کرد: این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرد، چون امکانات‌ و مسکن لازم برای این جمعیت پیش‌بینی نشده بود، پس نمی‌توانستند متناسب با سرعت افزایش جمعیت، خانه سازی کنند.
مازوی کومالو تصریح کرد: این موضوع باعث شد که شهر مسیر و راه‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی بهتری در پیش گیرد تا بتواند همه مشکلات را هدایت کند.
وی گفت: از نظر شهرسازی ژوهانسبورگ، شهرک‌هایی در اطراف هسته مرکزی شهر ساخته شده که با امکانات خوب، بار افزایش جمعیت شهری را برعهده دارد.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران بیان کرد: وقتی که شیراز را با ژوهانسبورگ در نظر می‌گیرم، تجارب عملی زیادی وجود دارد که می‌تواند این تجارب، تبادل شود و از نظر سیستم مدیریتی نیز خیلی از دانسته‌هایشان را در اختیار هم قرار دهند.
این دیپلمات تصریح کرد: باید مواردی که برای‌ هر دو طرف مثبت و مفید است، شناسایی و عملی کنیم تا هم شهروندان و هم دو شهر از این دانسته‌ها و تجارب استفاده کرده و بهره ببرند.
سفیر آفریقای جنوبی در ایران با قدردانی از شهردار شیراز برای طرح محورهای مهم تصریح کرد: از آنجا که ژوهانسبورگ شهری صنعتی است که زباله زیادی تولید می‌کند و این حجم زیاد تولید پسماندها مشکل بزرگی است که می‌توان در این مسیر از تجارب شیراز استفاده‌ داشت.
وی همچنین به مهمان‌نوازی و رفتار گرم مردم شیراز نسبت به مهمانان خود اشاره و از این روحیه مهربانی تقدیر کرد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران پیش از این در سفر به شیراز، دیدارهای جداگانه‌ای با استاندار فارس و رئیس اتاق بازرگانی استان داشت.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات