تردد نوروزی خودروها در جاده‌های فارس ۴۶ درصد افزایش داشت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه جاری، به طور متوسط روزانه ۱۷۴ هزار و ۴۸۷ تردد خودرو در محورهای این استان ثبت شده که این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش داشته است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: علیرضا راستار، افزود: روز شنبه ۱۳ فروردین ماه جاری (دیروز) نیز ۱۴۹ هزار و ۴۳۸ تردد در محورهای استان ثبت شده که بیشترین آن مربوط به محور شیراز – مرودشت و بالعکس بود.
وی، ۵۰ درصد ترددهای ۱۳ فروردین در محورهای فارس را مربوط به خودروهای غیر بومی دانست و ادامه داد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز گذشته، بیشترین مسافران نوروزی به ترتیب از استان‌های تهران (۱۱ و ۶ دهم درصد)، مازندران (هشت و ۲ دهم درصد)، اصفهان (هفت و ۶ دهم درصد)، خراسان رضوی (سه و ۶ دهم درصد) و پس از آن بوشهر، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان وارد استان فارس شده اند.
او ادامه داد: ۶۴ درصد خودروهایی که طی مدت مذکور از دیگر استان های کشور وارد استان فارس شده‌اند بین کمتر از یک تا سه روز در استان اقامت داشته اند.

ثبت بیش از ۱۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های فارس
راستیار افزود: همچنین از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه جاری، ۱۱ هزار و ۳۸۶ مورد تخلف سرعت لحظه ای توسط ۱۷۶ سامانه فعال ثبت تخلف در محورهای پرتردد استان ثبت شده که از این تعداد پنج هزار و ۸۷۸ مورد مربوط به تخلف همزمان سرعت لحظه ای و سرعت متوسط است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات