پرونده قتل در استهبان فارس با رضایت خانواده مقتول بسته شد

روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف استان فارس اعلام کرد: تلاش مسئولان قضایی و توسعه حل اختلاف استهبان منجر به رضایت اولیای دم وبخشش قاتل و بسته شدن پرونده قتل پس از ۹ سال شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از این روابط عمومی از قول حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس افزود: چندین سال پیش در شهرستان استهبان در پی بروز اختلاف ملکی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان جوانی به قتل رسید.
وی افزود : با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک شیراز صادر شد.
رئیس دادگستری فارس اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف، با تدبیر و درایت رئیس دادگستری، دادستان و اعضای شورای حل اختلاف استهبان ،با یک اقدام هماهنگ و جهادی با دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه در طول ۳سال، رضایت اولیای دم اخذ و این پرونده پس از ۹ سال منتهی به صلح و سازش شد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با قدردانی از گذشت خانواده اولیای دم خاطر بیان کرد : در پرونده‌های قتل عمد که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
استهبان از شهرستان های شرقی فارس است که حدود ۱۶۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب ها :
 
از   1   رای
4

عکس های خبر

نظرات