۹۰ سال حبس برای قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ سال حبس تعزیری برای قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در این استان صادر شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، لیلی خاکسار بلداجی با اعلام خبر صدور حکم ۹۰ سال حبس تعزیری برای قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در استان، اظهار کرد: این میزان حکم برای پنج قاچاقچی اموال فرهنگی و تاریخی در چهارمحال و بختیاری صادر شده که حکم هر نفر ۱۸ سال حبس تعزیری است.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این قاچاقچیان به اتهام کاوش برای به‌دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی در شهرستان فارسان، مشارکت در تخریب و تزلزل بنیان فرهنگی و نگهداری مواد منفجره دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این قاچاقچیان به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی بخش قابل‌ توجهی از یک اشکفت تاریخی در شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری را تخریب کردند.

خاکسار خاطرنشان کرد: در نهایت با حکم قاضی، هر کدام از متهمان به ۱۸ سال حبس تعزیری شامل ۱۰ سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه تخریب اموال فرهنگی و تاریخی، سه سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی و پنج سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه حمل و نگهداری مواد منفجره محکوم شدند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات