«جاده خاکی» برنده دو جایزه از جشنواره عربستان

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "دریای سرخ" در عربستان با معرفی برندگان به کار خود پایان داد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از ایسنا، نخستین دوره این رویداد سینمایی چهار سال پس از رفع ممنوعیت سینما در عربستان که از ۶ تا ۱۵ دسامبر (۱۵ تا ۲۴ آذر) در منطقه‌ای تاریخی در شهر جده یکی از محوطه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، برگزار می‌شود، برندگان خود را اعلام کرد و در نهایت فیلم «برایتون چهارم» ساخته «لوان کوگاشویلی» موفق به کسب جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بهترین فیلم از جشنواره شد.

فیلم «جاده خاکی» به کارگردانی پناه پناهی که یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره دریای سرخ عربستان بود نیز موفق به کسب جایزه هیات داوران (جایزه نقدی ۲۰ هزار دلاری) و همچنین جایزه بهترین مشارکت سینمایی برای امین جعفری برای فیلمبرداری این فیلم سینمایی شد.

فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و مستند «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی و محصول مشترک ایران، نروژ و سوئیس هم در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره‌ها به نمایش گذاشته شدند.

هیات داوران جشنواره فیلم «دریای سرخ» به کارگردانی «جوزپه تورناتوره» کارگردان مطرح ایتالیایی، جایزه ۳۰ هزار دلاری بهترین کارگردانی جشنواره را نیز به «حیدر رشید» برای کارگردانی فیلم «دریا» محصول مشترک ایتالیا، عراق و کویت اعطاء کردند.

 

نخستین جشنواره فیلم «دریای سرخ» قرار بود سال گذشته آغاز به کار کند اما به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان لغو شد. سال گذشته «الیور استون» کارگردان مطرح هالیوودی به عنوان رئیس هیات داوران انتخاب شده بود اما امسال «جوزپه تورناتوره» جایگزین او شد.

برچسب ها :
 
از   3   رای
2.38

عکس های خبر

نظرات