حمایت بهزیستی از کودکانی که بر اثر کرونا بی‌سرپرست شدند

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع در استان هشت کودک دو سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و نیازمند حمایت سازمان بهزیستی هستند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: نرگس عسگری در خصوص وضعیت رسیدگی به کودکانی که در ایام شیوع کرونا والدین خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند، اظهار کرد: تاکنون در جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی در چهارمحال و بختیاری ۲۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: این افراد اغلب در سنی بودند که فرزند خردسال نیازمند پوشش نداشتند، اما در مجموع در استان هشت کودک دو سرپرست خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و نیازمند حمایت سازمان بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی نگهداری کودکان بدون سرپرست در کانون خانواده و در کنار خویشاوندان سببی و نسبی است، گفت: در صورتی‌که کودک به‌علت از دست دادن دو والد در کنار یکی از خویشاوندان نگهداری شود، ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری کمک امداد و هزینه‌های جانبی مانند تحصیل، درمان و ... برای کودک به آن خانواده پرداخت خواهد شد.

عسگری بیان کرد: اگر خویشاوندان کودکی که والدین خود را از دست داده، شرایط نگهداری از ان کودک را نداشته باشند، این کودک به مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی منتقل می‌شود و به ازای هر کودک ماهیانه یک میلیون تومان هزینه به مرکز علاوه بر هزینه‌های درمان، تحصیل و ... پرداخت می‌شود.

 

مدیرکل سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در خصوص حمایت بهزیستی از زنانی که همسر خود را از دست داده‌اند و تحت حمایت این سازمان نبوده‌اند، توضیح داد: در صورتی‌که خانواده مستمری نداشته باشد، بلافاصله مستمری سرپرست برقرار می‌شود تا در تامین هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند، همچنین هزینه‌های درمان، مسکن و تحصیل فرزندان نیز پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه هشت کودکی که در اثر ابتلا به کرونا والدین خود را از دست داده بودند، توسط خویشاوندان نزدیک به سرپرستی گرفته شدند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات