ماجرای پوشش حاشیه‌ساز ورزشکاران بدنسازی در محوطه ورزشگاه آزادی

حضور تعدادی از ورزشکاران بدنسازی با پوشش نامتعارف در محوطه بیرونی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی حین برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی حاشیه‌هایی را رقم زده است. حاشیه‌هایی که به گفته مسوولان اجرایی مسابقات باعث تذکر جدی وزیر ورزش شده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: وزیر ورزش روز جمعه زمانی که قصد داشت از مسابقات اهداف پروازی دیدن کند، هنگام عبور از سالن ۱۲ هزار نفری با صحنه عجیب حضور تعداد زیادی ورزشکار بدنسازی با پوشش نامتعارف در محوطه بیرونی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مواجه می‌شود و بلافاصله تذکر جدی به مسوولان فدراسیون بدنسازی می‌دهد، موضوعی که مسوولان اجرایی مسابقات آن را تایید کرده‌اند.

کاوه درودی پیشکسوت بدنسازی ایران، با انتقاد از نحوه برگزاری این رقابت‌ها گفت: ضعف در اجرای این رقابت‌ها همانند مسابقات گذشته تا جایی بود که ورزشکاران که تعدادشان نیز زیاد بود برای رنگ کردن بدن‌های‌شان از فضایی نامناسب و بیرون از سالن استفاده می‌کردند و یا با همان پوشش آزادانه به بیرون از سالن می‌رفتند که عدم رعایت شئونات اسلامی باعث هشدار و انتقاد وزیر ورزش شد که برای دیدن مسابقات اهداف پروازی به ورزشگاه آزادی آمده بود.

پیشکسوت بدنسازی ایران افزود: متاسفانه همانند رقابت های کیش این‌بار نیز هیچ نظارتی بر این موضوع نبود، در حالی که فدراسیون با جانمایی مناسب برای رنگ آمیزی بدن ورزشکاران و نظارت بر رفت و آمد آن ها مانع خروج آن ها از سالن مسابقات شود.

وی اظهارکرد: رقابت‌ها با حواشی و حتی درگیری‌های زیادی همراه بود و مسئولان فدراسیون نیز بر خلاف ادعای خود مبنی بر جدیت در مبارزه با دوپینگ، بر اساس شواهد و طبق اظهارات ورزشکاران از هیچکدام از نفرات برتر این مسابقات و یا شرکت کنندگان دیگر تست دوپینگ نگرفتند که این موضوع کاملا بر خلاف قوانین برگزاری مسابقات است. با وجود حواشی متعدد مسابقات قهرمانی کشور در کیش، مسئولان فدراسیون این‌بار نیز هیچ جلسه‌ای با سرپرستان تیم‌ها و مربیان پیش از آغاز مسابقات برگزار نکردند تا موارد لازم در برگزاری مسابقات و آیین نامه‌های قانونی را تشریح کنند که همین امر باعث سردرگمی تیم‌ها و بروز حواشی متعدد شد.

پیشکسوت بدنسازی ایران، با انتقاد از عدم نظارت بر نحوه ورود ورزشکاران در رقابت‌های انتخابی و رعایت نشدن استانداردهای مربوطه، گفت: هیات‌های استانی باید نفراتی که بر اساس قانون و شایستگی مجاز به حضور در این رقابت‌ها بودند را به فدراسیون معرفی می‌کردند اما این امر در عمل اتفاق نیفتاد و فدراسیون به هر شکل ممکن با گرفتن ورودیه با حضور ورزشکاران در هر سطحی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی موافقت کرد که نتیجه آن حضور برخی افراد بر روی سن بود که هیچ شباهتی به ورزشکاران مدعی تیم ملی نداشتند. چرا مسئولان فدراسیون به صرف گرفتن مبالغی تحت عنوان ورودیه، بدون توجه به سطح فنی افراد، مجوز حضور آن ها در مسابقات را صادر کنند؟

وی تصریح کرد: وقتی افرادی با اندام غیر متعارف ورزشی روی سن می آیند نشان دهنده عدم نظارت و همچنین توهین به ورزشکاران شایسته است. متاسفانه تکرار چنین اقداماتی باعث انتقاد و حواشی زیادی شد.

درودی در ادامه با بیان اینکه پیشکسوتانی نظیر یزدان راد، سهراب سرابی و... که سال‌ها در این ورزش زحمت کشیده‌اند به مسابقات دعوت نشدند، تصریح کرد: اگر بهانه فدراسیون بحث کرونا بود پس چرا رییس فدراسیون مثل همیشه از نمایندگان مجلس برای حضور در سالن دعوت کرد اما باز هم توجهی به بزرگان این رشته نشد؟

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات