شهردار شیراز: جهاددانشگاهی ظرفیتی توانمند در عرصه فرهنگ و پژوهش است

حیدر اسکندرپور، ضمن تبریک چهل و یکمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، این نهاد را یکی از ظرفیت‌های مهم ایجاد شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست که شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، تا حدودی از این ظرفیت خصوصا در مباحث رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی، استفاده کرده است. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: اسکندرپور توانایی جهاددانشگاهی فارس در اقدامات پژوهشی را به واسطه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متخصص خصوصا در حوزه علوم اجتماعی را یادآور شد.

شهردار شیراز گفت: یکی از اقدامات انجام شده از سوی جهاددانشگاهی، طرح‌های اتاف (ارزیابی تاثیر اجتماعی و فرهنگی) بود که استفاده از آن، نویدبخش نگاهی انسان‌محورانه و هدفمند به پروژه‌های عمرانی و شهری است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه و تخصص مجموعه جهاد دانشگاهی خصوصا در فارس در زمینه پژوهش و تحقیقات، شهرداری شیراز و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی همکاری نزدیکی با این نهاد داشته است.

اسکندرپور در خصوص انجام پژوهش‌ها و نظر سنجی‌ها، افزود: طی چند سال اخیر نظرسنجی‌های مختلفی نظیر رضایت‌سنجی مردم از پروژه سنگفرش خیابان ارم، سنجش رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری، سنجش اثربخشی تبلیغات شهری و ... توسط جهاد دانشگاهی فارس انجام شده است.

شهردار شیراز اضافه کرد: این همکاری‌ها نتایج مثبتی را برای برنامه ریزی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز به ارمغان می‌آورد.

اسکندرپور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نیز همانند شهرداری نهاد عمومی و غیر دولتی است، خاطرنشان کرد: از این رو ضروری است که جهاددانشگاهی با حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و استفاده از فرصتهای موجود در جامعه، رشد و توسعه را برای بخش‌های مختلف جامعه بسترسازی کند.

شهردار شیراز، با یادآوری اینکه اقدامات چهار دهه گذشته جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فناوری‌های نوین و خلاق، صنعتی، پژوهش‌های جامعه شناختی و روانشناختی و ... در سطح کشور، کارآمدی این نهاد برآمده از انقلاب را اثبات کرده و لزوم استفاده مناسب و مطلوب‌تر از این ظرفیت را به همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، یادآوری می‌کند.

16 مرداد سال 1359، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی است.

برچسب ها :
 
از   2   رای
5

عکس های خبر

نظرات