افتتاح بوستان سهراب سپهری

شهردار شیراز در مراسم افتتاحیه بوستان سهراب سپهری گفت: فضاهای شهری باید با زنده سازی همراه شوند و اگر در محلات برنامه ریزی برای مناطق نامناسب نشود تبدیل به معضلی برای مناطق خواهد شد.

مطبوعات فارس /  حیدر اسکندرپور، در مراسم افتتاحیه بوستان «سهراب سپهری» گفت: یکی از مناطقی که برای خلق فرصت های شهری و تحقق انسان محوری در شیراز مثال زدنی است، منطقه 11 است.

 


شهردار شیراز افزود: شهردار منطقه 11 با تخصص شهرسازی، نگاه ویژه ای به این حوزه دارد و به زودی افتتاح پارک «سایه»، مجموعه ورزشی توسط بخش خصوصی و ... در این منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بزرگترین پردیس جنوب کشور در منطقه 11 در حال اجراست و زورخانه در پارک «ارغوان» به زودی احداث خواهد شد و در شرق شیراز به دنبال ایجاد فرصت هستیم تا شهروندان برای استفاده از اماکن ورزشی و فرهنگی نیاز به مراجعه به غرب شیراز نداشته باشند که منجر به کاهش ترافیک در شهر نیز خواهد شد.

شهردار شیراز تاکید کرد: فضاهای شهری باید با زنده سازی همراه شوند و اگر در محلات برنامه ریزی برای مناطق نامناسب نشود تبدیل به معضلی برای مناطق خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای هر منطقه مقرر شده که سه تا پنج پروژه این چنینی داشته باشیم و ایجاد پارک ها در محلات و مناطق در فرهنگ سازی و نشاط اجتماعی موثر است و برای شرق، جنوب و جنوب شرق شیراز با حمایت شورای شهر به مرور شاهد افتتاح این مراکز خواهیم بود.

 در ادامه این مراسم سعید نظری ادامه داد:‌ مایه خرسندی است که پارک «سهراب سپهری» در آستانه عید سعید «غدیر» در شیراز به بهره برداری می رسد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این قسمت منطقه 11 پیش از این مخروبه، زباله دانی و محل تجمع حیوانات ولگرد بود اما با تلاش شورا و شهرداری شیراز ظرف مدت حدود یک سال به مرحله بهره برداری در قالب باغ ایرانی رسیده است.



وی اضافه کرد: احیا و بازسازی معابر محله و ... نیز با هزینه 6 میلیارد تومان علاوه بر سه و نیم میلیارد هزینه باغ، توسط شهرداری شیراز نیز در اطراف این طرح به انجام رسیده است.

نظری با اشاره به اینکه منطقه 11 شیراز، منطقه نیمه محرومی بود که در شورای پنجم وضعیت خوبی پیدا کرده است ، افزود: و بوستان «سایه» نیز در این منطقه به زودی افتتاح خواهد شد و سالن پردیس تئاتر با سرعت خوب نیز در آن در حال اجراست.

وی ادامه داد: یک مجموعه کتابخانه و سالن مطالعه در 2 هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد که برای دانش آموزان منطقه و توزیع امکانات در آن فرصت خوبی ایجاد خواهد کرد.

نظری در پایان به اجرای طرح های ورزشی در منطقه 11 اشاره کرد و تاکید داشت :  مجموعه ورزشی «سرداران»، مجموعه «جانبازان» با هدف توسعه کشتی قهرمانی به زودی کلنگ زنی می شود و شهردار منطقه 11 تلاش مستمر برای افتتاح و تکمیل این مجموعه ها دارد و شهردار شیراز در تامین اعتبارات، دست منطقه را خالی نگذاشته اند.

برچسب ها :
 
از   9   رای
2

عکس های خبر

نظرات