آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس

طی هفته‌های اخیر و علیرغم تکرار هشدارها و وخامت وضعیت شیوع بیماری کرونا در خوزستان و افزایش موارد ابتلا در شهرستان‌های جنوب استان فارس، شاهد افزایش روز افزون تردد شهروندان در شهرهای بزرگ فارس خصوصا شیراز هستیم و بر تعداد کسانیکه نسبت به رعایت پروتکل‌ها، بی‌تفاوت شده‌اند اضافه می‌شود. 

مطبوعات فارس/ طی دو هفته اخیر، ترددها خصوصا در شیراز به شکل فزاینده‌ای افزایش و میزان رعایت پروتکل‌ها به شکل مشهودی کاهش یافته است به طوریکه برخی از شهروندان حتی در مناطق پر ازدحام، از ماسک استفاده نکرده یا ماسک خود را از روی دهان و بینی کنار می‌زنند؛ از طرفی ارائه خدمات حضوری در رستورانها و کافی‌شاپها، تراکم حضور شهروندان در مراکز تجاری و پاساژها، تعدد روز افزون افراد در مراکز تفریحی و گردشگری و ... نشان از کاهش حساسیت نسبت به اهمیت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های شرایط شیوع کرونا است.

این در حالیست که از یک سو مسئولان بهداشت و درمان در فارس با ارائه آمار روزانه و تکرار هشدارها، برای افزایش سطح حساسیت شهروندان نسبت به مسائل بهداشتی در این شرایط تلاش می‌کنند و از دیگر سو، شمار جلسات و برنامه‌های جمعی و حتی کنفرانس‌های خبری، افزایش یافته است.

ابتلای ۱۷۸ هزار نفر در فارس به کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یکشنبه ۱۰ اسفند با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، مجموع بیماران شناسایی شده را بیش از ۱۷۸ هزار نفر اعلام کرد.

دکتر اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۱ هزار و ۳۲۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۷۵ هزار و ۵۲۶ بیمار مثبت قطعی شده است.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: تاکنون و در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان فارس ۳۴ هزار و ۶۳۲ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۲۹۱۸ بیمار مثبت شده است.

او مجموع بیماران مثبت قطعی در فارس را ۱۷۸ هزار و ۴۴۴ اعلام و اضافه کرد: هم اینک، ۵۴۶ بیمار مثبت یا دارای علامت و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و شمار بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی این استان به ۹۴ نفر رسیده است.

جان باختن ۳۲۴۸ نفر در فارس

ایلامی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلا به کرونا منجر به مرگ ۴ نفر از شهروندان در فارس شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در فارس تا ظهر یکشنبه ۱۰ اسفند، ۳۲۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه خوشبختانه ۱۷۰ هزار و ۲۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس، بهبود یافته‌اند، گفت: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس جهش یافته یا شوش انگلیسی کرونا در فارس، شهروندان باید بیش از هر زمانی مراقبت سلامت خود و دیگر افراد باشند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه میزان سرایت پذیری این نوع جهش یافته کرونا، به مراتب بیشتر است، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که با هدف حفظ سلامت جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، با دقت و حساسیت بالاتری عمل کنند.

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در فارس، گفت: این اقدام براساس اولویت بندی وزارت بهداشت اجرایی شده و تداوم دارد و امیدواریم که با افزایش پوشش واکسیناسیون، شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم، اما شهروندان مطلع باشند که واکسیناسیون به معنای پایان شیوع کرونا نیست و همچنان تا به صفر رسیدن موارد ابتلا باید مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

گزارش میدانی خبرنگاران از نقاط مختلف شیراز حاکی از کاهش قابل توجه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خصوصا در گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان، افزایش شمار استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی خصوصا مترو، افزایش میزان تردد شهروندان در نقاط پر جمعیت و مراکز خرید، برگزاری میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های مختلف طی ۲ هفته اخیر هستیم و اکثر اغذیه فروشی، رستورانها و مراکز خرید، خصوصا در ساعات بعدازظهر و شب، مملو از جمعیت است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات