سپیدان و مُهر با ۱۳ میلی متر در صدر میزان بارندگی فارس قرار گرفتند

اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد:‌ بر اساس آمار بارندگی کنونی که در ۳۲ ایستگاه استان فارس به ثبت رسیده است، شهرستان سپیدان و مهْر با ۱۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص دادند.  

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مدیرکل هواشناسی فارس، گفت: بر اساس آمار موجود تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ۲۳ اسفند پس از سپیدان و مْهر که بیشترین میزان بارندگی فارس داشتند، ‌فیروزآباد با ۱۱ میلی متر، تخت جمشید،‌ فسا و نورآباد ممسنی با ۱۰ میلی متر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

شیراز ۲میلی متر

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه بارشی در شیراز۲میلی متر گزارش شده است.

سپیدان همچنان صدرنشین میزان بارندگی سال زارعی

مدیرکل هواشناسی فارس افزود:‌ شهرستان سپیدان با ۶۸۸، میلی متر همچنان صدرنشین میزان بارندگی سال زارعی (از ابتدای مهرماه تا کنون )‌ است، نورآباد ممسنی با ۵۶۵ ،‌کازرون با ۴۶۴، فیروِز آباد با ۴۳۵ میلی متر در رده های بعدی جای دارند و در شیراز هم ۲۹۹ میلی متر باران باریده است.

سد درود زن ۵۶ در صد افزایش

همچنین باران در سد درودزن هم در سال جاری زارعی ۳۳۹ میلی متر گزارش شده است و نسب به سال گذشته و مدت مشابه ۵۶ در صد افزیش داشته است.

میانگین استان ۲۹ در صد افزایش

حقیت تاکید کرد: میانگین بارندگی سال زارعی جاری دراستان فارس ۲۵۰ میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۹ در صد افزایش داشته است و در صد تغییرات هم نسبت به بلند مدت ۲۲ در صد بوده است.

اداره کل هواشناسی فارس ۲۱ اسفند ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش باران، گاهی رعد و برق ، وزش باد شدید موقتی و احتمال تکرگ در چند منطقه از استان و شیراز در روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفندهشدار داده بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات